ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

ΙΔΟΥ, ΓΟΝΕΙΣ & ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ, ΠΩΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΟΤΙ Ο ΚΟΡΩΝΑΪΟΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΝΕ! Εκτός κι αν υπάρχουν δύο ταχυτήτων συμβουλάτορες...

Διότι η εκπαίδευση είναι βασική συνιστώσα της κοινωνικής ευημερίας!

Είτε έχετε παιδιά ή ανηψάκια ή εγγονάκια στο δημοτικό Σχολείο, είτε όχι, δώστε την πρέπουσα βάση στα παρακάτω (αποδεικνύουν πολλά ;), που μας έστειλε σε με μέηλ εκπαιδευτικός αναγνώστης και συνδικαλιστής, με τον τίτλο "για το άθλιο νομοσχέδιο και τις αντιεκπαιδευτικές διατάξεις". Από ολόκληρη τη μακροσκελή ανακοίνωση που μας έστειλε και αφορούν αιτήματα του κλάδου των εκπαιδευτικών που καλύπτουν όλο το φάσμα των βαθμίδων εκπαίδευσης και της πληθώρας κακών κειμένων που οι αρμόδιοι επιβάλλουν ως "μεταρρυθμίσεις", εμείς επιλέξαμε να δημοσιεύσουμε (και για να μην κουράσουμε τους αναγνώστες) εκείνα τα σημεία που θεωρούμε ιδιαίτερα κρίσιμα (όχι ότι όλη η ανακοίνωση δεν ήταν σημαντική και με αφοπλιστική επιχειρηματολογία!). Σημαντικά και διαφωτιστικότατα, ώστε να κατανοήσουν όλοι πως ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ, από τη μία, να μας βομβαρδίζουν με σοφιστείες:

Ότι "μένουμε ασφαλείς" με αποφυγή συνωστισμού, στενών ανθρώπινων επαφών όπως οι αγκαλιές (στα πλαίσια της επιδημίας ρομποτοποίησης και αποξένωσης των ανθρώπων), φοράμε (με την απειλή τσουχτερού προστίμου) μάσκες σε κλειστούς χώρους ενώ μέχρι πρόσφατα μας έλεγαν ότι δεν χρειάζεται έως κι ότι είναι επικίνδυνες και ότι υπάρχει ανοιχτό ενδεχόμενο να επίκειται και νέο κύμα κορωνοϊού από φθινόπωρο..Άρα και δεν μας παίρνει να εφησυχάζουμε ως πολίτες και ως πολιτική ηγεσία! Οπότε, οφείλουμε στα πλαίσια της ατομικής υπευθυνότητας να ακολουθούμε τις οδηγίες των "ειδικών" και να τηρούμε όλους τους περιορισμούς...Κάνουμε κάπου λάθος, κυρίες και κύριοι;
  (Αλλά ακόμα και τώρα οι κερδοφόρες "επενδύσεις" δημιουργούν άλλα δεδομένα στην αθάνατη Ελλάδα της από παλιά γνωστής παθογένειας-κλίκαρε για να προβληματιστείς, αναπόφευκτα, ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι ισχύουν οι καλύτερες των προθέσεων...Φταίμε εμείς αν είμαστε πια τόσο καχύποπτοι με όλα όσα συμβαίνουν;)
Και από την άλλη, εν μέσω λεγόμενης πανδημίας και υγειονομικής κρίσης, να δρομολογούν την αύξηση των μαθητών για τη νέα σχολική χρονιά σε κάθε σχολικό τμήμα! Αντί να μειώνονται όπως θα ήταν λογικό και επόμενο, αυτούς τους καιρούς της εισόδου και παραμονής σε κλειστούς χώρους με αυστηρές προϋποθέσεις, για το καλό όλων μας φυσικά..! Οπότε κι ελλείψει υποδομών και
μεγάλων αιθουσών στα όλο και πιο υποβαθμισμένα δημόσια σχολεία να αναγκάζονται οι μαθητές να συνωστίζονται και να έρχονται σε στενή επαφή μεταξύ τους και με τους εκπαιδευτικούς (θα φοράνε μάσκες οι δεύτεροι, ω! φωστήρες της εκπαιδευτικής πολιτικής;). Με ό,τι, σχετικό με ζητήματα απειλούμενης υγείας κι εστίες διασποράς μικροβίων, συνεπάγεται μια τόσο ανεύθυνη μεθόδευση (αλλά εμείς μένουμε "υπεύθυνοι", σωστά;)... Σύμφωνα με την κυρίαρχη αφήγηση της κινδυνολογίας, των κοινωνικών αποστάσεων και της κοινωνικής αποστείρωσης!
Ας μας εξηγήσουν παρακαλούμε οι υπεύθυνοι στο αρμόδιο ή όποιο άλλο υπουργείο αν συμβουλεύονται άλλους "ειδικούς", με τελείως διαφορετικές προσεγγίσεις από αυτούς που βγαίνουν καθημερινά στις οθόνες, ή αν έχουν πληροφορίες..."αιρετικές" σε σχέση με τις επίσημες:
Δηλαδή,  ή ότι τελικά δεν υφίσταται ιός, ή ότι δεν έχει σχέση με τους συγκεκριμένους κινδυνολόγους ψαλμούς προς την αποσβολωμένη κοινωνίαή ότι το φθινόπωρο θα εξαφανιστεί κι οπότε για ποια αυξημένη ετοιμότητα και "νέα κανονικότητα" μας ζαλίζουν;! Δηλαδή, το καλοκαίρι, και σύμφωνα με τα νέα ήθη, σε ένα τραπέζι κάποιου μαγαζιού εστίασης επιτρέπεται να κάθονται οι δυο γονείς με τα δυο παιδιά και το τρίτο παιδί με τους παππούδες θα είναι σε απόσταση δύο μέτρων σε άλλο τραπέζι; Αλλά τα παιδιά από Σεπτέμβρη στα δημοτικά σχολεία θα είναι σαν σαρδέλες μέσα σε κονσερβοκούτια, χώρια την υποβάθμιση της ποιότητας παρεχόμενης διδασκαλίας σε πολυπληθή τμήματα, όπως σωστά επισημαίνει στο μέηλ του ο αναγνώστης...
Απλή λογική, αυτή που τόσο βάναυσα βάζουν σε καραντίνα και ποδοπατούν!

Ιδού σημαντικότατα στοιχεία που αφορούν εκτός από τους εκπαιδευτικούς και τα προβλήματα του κλάδου τους και όλους τους άλλους (γονείς-μαθητές) που εμπλέκονται στα του θολού τοπίου που ονομάζεται δημόσια δωρεάν Παιδεία! Στοιχεία για επερχόμενες όπως φαίνεται εξελίξεις στο "χάρτη" της δημόσιας εκπαίδευσης, που  μας έστειλε ο αναγνώστης εκπαιδευτικός και τον ευχαριστούμε θερμά! Τα παραθέτουμε για πληρέστερη κατανόηση των όσων αναφέρθηκαν παραπάνω, σχετικά με τη μέριμνα ως προς την ασφάλεια και καλή εκπαίδευση των μαθητών και τα οποία αγνοούν προφανώς πολλοί γονείς και κηδεμόνες :

" Εν μέσω πανδημίας και υγειονομικής κρίσης το υπουργείο παιδείας και η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αντί να ασχοληθούν με την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά μαθητές εκπαιδευτικοί και γονείς, βάζουν προτεραιότητα τη νομοθέτηση αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων. Η τακτική αυτή του υπουργείου παιδείας και της κυβέρνησης είναι απαράδεκτη...
 [...στη συνέχει απαριθμεί τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου με ισχυρή αντι-επιχειρηματολογία]
Αυξάνει τον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα σε 24 μαθητές στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά (άρθρο 49). Μπορεί να γίνει και αύξηση 10%  (άρα να γίνουν και...26!)με απόφαση Διευθυντή Σχολικής μονάδας. Στα νηπιαγωγεία δεν μπορεί να υπάρξει τμήμα κάτω από 16 μαθητές και στα δημοτικά κάτω από 20. Αυτά θα ισχύσουν για τις εγγραφές στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό από τη σχολική χρονιά 2020 – 2021 και μετά.
Τι σημαίνουν τα παραπάνω:
  •  Πάνω από την υγεία και τη ζωή το δημοσιονομικό κόστος. Είναι απαράδεκτο και επικίνδυνο σε συνθήκες πανδημίας αντί να μειώνουν τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα να τον αυξάνουν, όταν οι περισσότερες σχολικές αίθουσες είναι μικρές και ακατάλληλες.
  •  Δραστική μείωση της τμημάτων των σχολείων και συγχώνευση των συστεγαζόμενων δημοτικών και νηπιαγωγείων. Ο αριθμός 24+10% μειώνει τον αριθμό των τμημάτων ανά τάξη ιδιαίτερα των συστεγαζόμενων σχολείων. Έτσι, πολλά δημοτικά και νηπιαγωγεία θα χάσουν τμήματα και κάποια θα εξαφανιστούν από τον εκπαιδευτικό χάρτη! 
  •  Τέλος στους όποιους διορισμούς και τις προσλήψεις. Ο αριθμός των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων που θα πλεονάζουν θα καταστήσει «αχρείαστους» τους διορισμούς αλλά και τις προσλήψεις. Πετάνε στην ανεργία χιλιάδες συναδέλφους/ισσες που τα προηγούμενα χρόνια ήταν απαραίτητοι για να λειτουργήσει το δημόσιο σχολείο, που προσέφεραν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους σε κάθε γωνιά της χώρας, που στήριξαν με προσωπικό/οικογενειακό κόστος τα παιδιά του λαού και τις οικογένειές τους. Πετάνε στην ανεργία το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα. "

Τ' ακούτε εργαζόμενοι, "ημιαπασχολούμενοι" κι άνεργοι γονείς, κηδεμόνες και συμπολίτες; Που αν και σας επιτρέπουν να επιστρέψετε (στους εργαζόμενους) στις δουλειές και τις επιχειρήσεις σας ως τις 18 Μάη, τα μικρά παιδιά  σας για να "κρατηθούν ασφαλή" θα μείνουν σπίτι μέχρι τις αρχές Ιούνη. ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΠΟΔΟΠΑΤΗΜΕΝΗ ΛΟΓΙΚΗ, με τη μορφή αφελών ερωτήσεων: Και πώς οι εργαζόμενοι γονείς που δεν έχουν τη βοήθεια παππούδων και γιαγιάδων (σημειωτέον οι οποίοι ανήκουν και στις αποκαλούμενες "ευπαθείς ομάδες" και κινδυνεύουν να κολλήσουν από ασυμπτωματικά εγγόνια) θα γυρίσουν στα εργασιακά τους πόστα, όλο άγχος; Για να ρεφάρουν (αν μπορεί ποτέ πια να γίνει κάτι τέτοιο..!) οι ίδιοι ή τα αφεντικά τους και τη χασούρα της καραντίνας; Με τα μικρά παιδιά μόνα στο σπίτι; Ή έχουν όλοι κρυφές οικονομίες, και μετά τις επιπτώσεις του lockdown, για να μισθώσουν νταντάδες; Ή μήπως το ελληνικό κράτος θα αναλάβει, στα πλαίσια της "έμπρακτης αλληλεγγύης", να πληρώνει το ίδιο baby sitters ;
Και κάτι τελευταίο: " Άρση μέτρων αλλά…περιορισμένη κυκλοφορία από 12 τα μεσάνυχτα με 6 το πρωί ... αφού οι μετακινήσεις δεν θα πρέπει να είναι άσκοπες...". Δηλαδή ο "κοροϊδοιός" (φταίμε τελικά εμείς να τον βαφτίσουμε έτσι;) μετά τις 12 το βράδυ ξυπνάει σαν το φάντασμα ή ενισχύονται οι δυνάμεις του και μέχρι το πρώτο φως της αυγής καταδιώκει τους άσκοπα περιφερόμενους; *
ΟΧΙ, κυρίες και κύριοι! Αν δεν είστε εγκεφαλικά νεκροί, τότε μη λειτουργείτε και ανάλογα, μην τα καταπίνετε όλα αμάσητα! Τι γίνεται πια εδώ, θα μας τρελάνουν τελείως; 
 Νισάφι πια..!

*ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ: Αργότερα, μπροστά στο ενδεχόμενο γελοιοποίησης, οι αρμόδιοι διέδωσαν ότι αυτά τα περί  "αυστηρών συστάσεων περιορισμού κυκλοφορίας μετά τις 12:00 μ.μ." (εμμέσως πλην σαφώς: "μην κυκλοφορείτε, μετά τα μεσάνυχτα!") ήταν HOAX! Όσο κι αν το "μάζεψαν", η δήλωσή τους είχε κυκλοφορήσει σε όλο το διαδίκτυο και η ειρωνεία αλλά και οι εύλογες απορίες έδιναν κι έπαιρναν! Λέτε κάποια στιγμή να ακούσουμε ότι... κι ο κορωνοϊός είναι HOAX ; ...


4 σχόλια:

  1. Παιδιά είμαι γονιός δυο οχτάχρονων αγγελουδιών και,,, δεν ξέρω τι να πω πια. Αλλοίμονο στα παιδάκια μου και όλων των άλλων με τον κόσμο που τους ετοιμάζουν.
    Απίστευτα!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ki όμως αληθινά!
      Αν τελικά δεν τα μαζέψουν, τουλάχιστον στο χώρο της εκπαίδευσης όπου φαίνεται να υπάρχει μεγάλος δημόσιος εμπαιγμός. Πώς αλλιώς να το χαρακτηρίσουμε;

      Διαγραφή
  2. Σε βαρος των παιδιων μας και των δασκαλων τους καταργουνε τα οσα μας λεγανε ως τωρα και μεις θα πρεπει να συνεχιζουμε να τα τρωμε ολα. ντροπη και αισχος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mισή δική τους και μισή δική μας η ντροπή.
      Καταλαβαίνεις πιστεύω...

      Διαγραφή