" Βάζουμε δυναμίτη στα κελιά του εγκεφάλου. Βάζουμε τον κόσμο σε διαδικασία αλλαγών. Το κλειδί του γρίφου βρίσκεται στο θέατρο. Είμαστε θέατρο του δρόμου: ολοκληρωμένο και τετελεσμένο. Σκοπεύουμε να αναμίξουμε τον κόσμο και να χρησιμοποιήσουμε, όχι σαν άλλα κινήματα μπλοκαρισμένα στην ιδεολογία, κάθε όπλο (προπαγάνδα) που μπορούμε να βρούμε. Ο στόχος δεν είναι να κερδίσουμε το σεβασμό, το θαυμασμό και την αγάπη όλων, είναι να κάνουμε τον κόσμο να πράξει, να συμμετάσχει, είτε θετικά είτε αρνητικά. Όλα είναι σχετικά, μόνο «το έργο είναι το ζουμί».
...Υπάρχουν πολλοί τρόποι να καταστρέψεις την ιδιοκτησία: το να αλλάξεις θα πει να καταστρέψεις- δώσε τζάμπα. Το τζάμπα πράμα είναι το πιο επαναστατικό πράγμα στην Αμερική σήμερα. Τζάμπα χορός, τζάμπα φαΐ, τζάμπα θέατρο (σταθερά), τζάμπα ναρκωτικά, τζάμπα σπίτι και, το πιο σημαντικό, τζάμπα χρήματα. Το θέατρο θα αιχμαλωτίσει την προσοχή της χώρας, η καταστροφή του χρηματικού συστήματος θα τη γονατίσει. Γαμήστε, πραγματικά, τα λεφτά. Κάψτε τα, καπνίστε τα να τη βρείτε, εμπορευτείτε τα, φτιάξτε κιβώτια απ'αυτά στους δρόμους με την επιγραφή "τζάμπα λεφτά, ζητιανέψτε τα, κλέψτε τα και μετά πετάξτε τα {σημείωση: όπως έκανε ο ίδιος ο Hoffman μαζί με συναγωνιστές του μέσα στο...αμερικανικό χρηματιστήριο και πάνω στις κοστουμαρισμένες φάτσες των φρικιών της χρηματοπιστωτικής σκλαβιάς, που τόσο πολύ έχει γονατίσει ολάκερο πλανήτη.}.

...Δεχτείτε τις αντιξοότητες της ζωής, αυτό είναι όλη η ζωή. Περάστε καλά. {σημείωση: γράφει αλλού ότι "αυτό που επιδιώκουμε είναι νέοι τρόποι ζωής. Δεν θέλουμε να μιλήσουμε γι'αυτούς-θέλουμε να τους ζήσουμε"}. Πάνω στον τοίχο του αμερικανικού περίπτερου στη Διεθνή Έκθεση του 1967 είναι κακογραμμένο με φωσφορίζουσα μπογιά το σύνθημά μας: «Είναι καθήκον όλων των επαναστατών να κάνουν έρωτα». Κάντε μαγικά πράγματα. Δολιοφθορές που μοιάζουν ανόητες και πιθηκοπόλεμο. Ο John Roch, που είναι τώρα ο επιτατραμένος διανοούμενος χαφιές στο Λευκό Οίκο {σημείωση ή σχόλιο από εμάς και πάλι: το είδος εκείνο του χαφιέ που δεν αντέχεται με τίποτα και συνάμα είναι τόσο πολύ δημοφιλές και στις παγκοσμιοποιημένες ημέρες μας}, είπε κάποτε ότι αν ο Χίτλερ είχε πιαστεί το 1937, είχε μεταφερθεί στην Τραφάλγκαρ Σκουαίαρ και του'χαν κατεβάσει τα παντελόνια, δεν θα μπορούσε ποτέ να ανέβει στην εξουσία. Κάθε φορά που θα δοκίμαζε να βγάλει κάποιον από αυτούς τους θεαματικούς λόγους, ο κόσμος θα γέλαγε μαζί του γιατί η εικόνα του «Μάιν Φύρερ» με τα παντελόνια γύρω απ'τους αστραγάλους, πάει πολύ.
Σκεφτείτε το. "
Τα παραπάνω ήταν αποσπάσματα από το "Revolution for the hell of it" (1968, εποχή του πολύ βρώμικου πολέμου του Βιετνάμ), ή "Η επανάσταση για την κάβλα της" μεταφρασμένο από το Δημήτρη Φινινή στα ελληνικά για τις εκδόσεις της Διεθνούς Βιβλιοθήκης. Του Αμερικανού "αναρχοχίππη" Abbie Hoffman, ένας χαρακτηρισμός που πιστεύουμε ότι του ταιριάζει περισσότερο από κάθε άλλον, όπως ήδη γίνεται κατανοητό από τα παραπάνω και θα γίνει ακόμα περισσότερο από τα αποσπάσματα που θα ακολουθήσουν.
Μια σύντομη αλλά περιεκτική ματιά στα έργα και τις ημέρες του εδώ: Ένας επαναστάτης που τον καύλωνε η επανάσταση!
«Youth International Party» ή YIP («Yippie!»): «Οι χίππις μάς αποκαλούνε πολιτικοποιημένους και οι πολιτικοποιημένοι μας αποκαλούνε χίππις. Μόνο η αντίδραση δεν ξεγελιέται και μας βλέπει όπως είμαστε. Το Yippie! δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία πολύ καλή δικαιολογία για κάποιον να εξεγερθεί..»
Τα όσα αποσπάσματα παραθέτουμε, διόλου απίθανο να προκαλέσουν έντονη δυσαρέσκεια (ή...φρίκη!) σε...τέτοιου είδους απαρέγκλιτους από την "κεντρική γραμμή" ιδεολόγους, σε πλήρως αντιερωτικούς "ινστρούχτορες" και σοβαροφανείς, βλοσυρούς "επαγγελματίες" (σαν κάτι πορτρέτα των "πατέρων" της Οκτωβριανής Επανάστασης που ο Στάλιν μετέτρεψε οριστικά σε αντεπανάσταση) ή σε γραφικούς ζηλωτές της μαρξιστικής θρησκείας (που τόσο πολύ τους λείπει το επαναστατικό στοιχείο του ανατρεπτικού και εμπνευσμένου χιούμορ).
Αλλά και να ενοχλήσουν σφόδρα ή να προκαλέσουν πολύ στενάχωρη αίσθηση σε κάτι φιλήσουχους και νομιμόφρονες "νοικοκυραίους", "ανθρώπους του έντιμου μόχθου οι οποίοι κοιτάνε μόνο τη δουλειά τους", (Γαμημένε νοικοκυραίε. Δεν θα είμαι ψύχραιμος πια μαζί σου. ), που οχυρώνονται σαν τους τυφλοπόντικες μέσα στα λαγούμια πολιτικών κελιών. Αυτά τα οποία τους εξασφαλίζουν μια ψυχαναγκαστικά επιβαλλόμενη "ανάγκη" (Μια αιμοδιψής σκιά που στοιχειώνει την Ευρώπη και τον κόσμο ολόκληρο - Τρομοκρατία: Το υπερόπλο της Δύσης ) για "ασφάλεια" σε βάρος των όποιων εναπομεινουσών ελευθεριών και δικαιωμάτων.

Επειδή, όμως, ουδόλως μας απασχολεί αν φρίττουν οι μεν ή αν νιώθουν άβολα οι δε, συνεχίζουμε κάποια "καυλωμένα αποσπάσματα" απ' το εκπληκτικό βιβλίο του Ηοffman, και συγκεκριμένα από μια φανταστική συνέντευξη στον...εαυτό του (οι επισημάνσεις με χρώμα είναι δικές μας):
" - ... όλα τα αγαθά και οι υπηρεσίες (θα έπρεπε) να είναι τζάμπα;
-Ακριβώς. Αυτό θα μας παρείχε η τεχνολογική επανάσταση αν δτην αφήναμε ανεξέλεγκτη. Αν σταματούσαμε να προσπαθούμε να την ελέγξουμε.
- Τι την ελέγχει;
- Η κερδοσκοπία, φαντάζομαι. Η προσκόλληση στην ιδιοκτησία. Ένας στόχος που έχουμε είναι να ξεχωρίσουμε την έννοια της παραγωγικότητας από τη δουλειά. Η δουλειά είναι "φράγκα". Η δουλειά είναι αναβολή της διασκέδασης. Η δουλειά γίνεται πάντα για κάποιον άλλο: το αφεντικό, τα παιδιά, το γείτονα. Η δουλειά είναι ανταγωνισμός. Η δουλειά συνδέθηκε με την παραγωγικότητα για να υπηρετήσει τη Βιομηχανική Επανάσταση. Πρέπει να διαχωρίσουμε αυτά τα δυο. Πρέπει να καταργήσουμε τη δουλειά και την κακομοιριά που αντιπροσωπεύει.
{σχόλιο: η "δουλειά", όπως την αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος της μη αυτόνομης ύπαρξης και της απώλειας της δημιουργικότητας και της αλλοτρίωσης σε σχέση με τον εαυτό και τον Άλλον, διαφέρει από τη "δουλεία" μόνο στον τόνο! Οπότε, υπό τις υπάρχουσες τρισάθλιες "εργασιακές" (και κοινονικοπολιτικές γενικότερες) συνθήκες, το σύνθημα "δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά" ακούγεται συχνά στα αυτιά μου ως απαίτηση για μόνιμη και σταθερή...δουλεία, με την αποπροσανατολιστική, ύπουλη ετικέτα "εργασία"! απόσπασμα από το "Untitled" }
- Δεν νομίζεις ότι ο ανταγωνισμός οδηγεί στην παραγωγικότητα;

[...]
-...Ημουν κάποτε στη "Νέα Αριστερά αλλά την απέρριψα. Ή μπορεί να με απέρριψε. Διαφέρουμε σε πολλά πράγματα.
-Ποιο μέσο επικοινωνίας σου αρέσει πιο πολύ;
-Το να κάνω έρωτα. "
{...αν μια "επανάσταση" είναι αντιερωτική, σαν γεροντοκόρη αγέλαστη, ανιαρή, σκυθρωπή, γεμάτη σύνδρομα που τα βαφτίζει "αναγκαία κακά" και "θυσίες", είναι καταδικασμένη να ξεπέσει στην αδιαλλαξία, στο νοσηρό φετιχισμό, στην ακαμψία, στην παρανοϊκή εχθρικότητα εναντίον εχθρών και φίλων, στην προδοσία των αρχικών της διακηρύξεων και να αποτελέσει και ένα πολύ κακό παράδειγμα για την επόμενη "επανάσταση" από το "Untitled"}
Γιατί επανάσταση ή καλύτερα εξέγερση σημαίνει (ή καλό είναι να σημαίνει) και γιορτή!
Πες τα κι εσύ Ένοικε: Οι στρατευμένοι και οι εξεγερμένοι..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου