ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Σάββατο 3 Αυγούστου 2019

Δεν κινδυνεύουμε από αυτούς που δε μας μοιάζουν, κινδυνεύουμε από αυτούς που μας περιφρουρούνε και καταδιώκουν αυτούς που δε μας μοιάζουν


Είναι λάθος να νομίζουμε ότι περιφρουρείται η ελευθερία μας με το να καταδιώκονται άνθρωποι που δεν μας μοιάζουν. Δεν κινδυνεύουμε από αυτούς που δε μας μοιάζουν, κινδυνεύουμε από αυτούς που μας περιφρουρούνε και καταδιώκουν αυτούς που δε μας μοιάζουν  - ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΙΣ


Η ολοκλήρωση του εαυτού, η πραγμάτωση και ο πλουτισμός του δεν επιτυγχάνονται μέσα από την πνιγηρή συνθήκη της "ασφάλειας". Ζούμε σε εποχές όπου οι αφέντες και οι μηχανισμοί διαμόρφωσης συνειδήσεων, με τα μίντια στην αιχμή του δόρατός τους, αποκαλούν πολύ προσεχτικά κι επιδέξια πολιτισμένο το αστυνομικό και ελεγκτικό σε βαθμό φασιστικής σύλληψης και εφαρμογής στην πράξη.

 Η ολοκλήρωση του ανθρώπου δεν έρχεται μέσα από το τσιπάρισμά του και τη διαρκή καταγραφή των δραστηριοτήτων και κινήσεών του σε κάμερες. Δεν έρχεται μέσα από νόμους που δημιουργούν οι ισχυροί και πλούσιοι για να προστατέψουν και να περιφρουρήσουν τη δική τους ισχύ και τα με καταχρηστικές μεθόδους αποκτημένα πλούτη τους από το πλιάτσικο σε βάρος των λαών και των πλουτοπαραγωγικών πόρων. Δεν έρχεται μέσα από προληπτικές και πολιτικής φύσης -τις πιο πολλές των φορών- συλλήψεις, απειλές, βασανιστήρια, δικαστικούς διακανονισμούς για έκτιση της μικρότερης δυνατής ποινής. Δεν έρχεται μέσα από την εγκατάλειψη των φτωχότερων στη βιαιότητα του κράτους και στη δικαιοσύνη που υφίσταται μόνο στους διαδρόμους των δικαστικών μεγάρων. Δεν έρχεται από αστυνομικές εισβολές στα γκέτο όπου επιβιώνουν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας οι απόκληροι και "παρίες" των κοινωνιών με τη σαθρή οργάνωση, από στρατιωτικές εισβολές σε χώρες, πόλεις και χωριά όπου δολοφονούνται από "δικαιολογήσιμα λάθη" ακόμη και γυναικόπαιδα.
 Η ολοκλήρωση και αυτοπραγμάτωση των ανθρώπινων όντων, είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, προκύπτει από την αμφισβήτηση
αρχικά του ίδιου του εαυτού κι έπειτα των ίδιων των ιδεολογικών εμφυτευμάτων που δέχθηκαν κάποτε να υπηρετήσουν πιστά, των ίδιων των αποδεκτά συλλογικών παραστάσεων και κατεστημένων θεσμών, των κραυγών για επιτακτική ανάγκη "ασφάλειας","τάξης", συναίνεσης και εθελοντικής ψυχολογικής αναπηρίας. Προκύπτει από την πολυ πιθανή ρήξη  τους με όλα τα προηγούμενα. Προκύπτει από την ανακάλυψη ενός δικού τους τρόπου έκφρασης, με κριτήρια που μιλάνε στην ίδια την ψυχή τους, με κριτήρια και επιλογές που βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία με τα όνειρα τους και κατ επέκτασιν ίσως έχουν τη μαγική δύναμη να αγγίξουν την ίδια την ψυχή του κόσμου. Πράγμα πολύ επικίνδυνο για την εκάστοτε εξουσία και τις επιβεβλημένες δομές της.

 Αλήτης δεν είναι αυτός που τελικά έχει λόγους να εξεγείρεται, έστω και σπασμωδικά σε αρχικά στάδια, ασχέτως αν η κυρίαρχη αντίληψη κόβεται με λύσσα για το αντίθετο. Αλήτης είναι αυτός που επιχειρεί με κάθε μέσο να πείσει την "κοινή γνώμη" ότι είναι η "φυσική τάξη" των πραγμάτων το διαχρονικό πλιάτσικο και η διαρπαγή, το πολιτικά ορθό ψέμα και η ασύστολη απάτη που το συνοδεύει και η φίμωση και εξόντωση όσων δεν επιδεικνύουν την απαιτητή ανοχή. Και στηλιτεύουν όλα αυτά τα τερατώδη, αντιδρώντας ακόμα και με την επιστράτευση μορφών "βίας" -κατά τα συνήθη παπαγαλάκια της κοινωνικής ύπνωσης- ενάντια στην απείρως πιο φονική και εκδικητική ψυχολογική και φυσική βία που δέχονται.

 Παραθέτω λοιπόν ένα βίντεο με κάποια ηχητικά αποσπάσματα, από τη δεκαετία του 1980, του αείμνηστου  Μάνου Χατζηδάκι, της μεγαλύτερης μουσικής ιδιοφυίας στην Ελλάδα και μιας προσωπικότητας καθολικής διεθνούς αναγνώρισης. Όπου ο άνθρωπος με τη ρηξικέλευθη άποψη και τη μεγάλη οξυδέρκεια -εδώ ένα άλλο βίντεο όπου είχε μιλήσει για την πορεία της Ελλάδας μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση κάνοντας ανατριχιαστικά εύστοχες προβλέψεις- μιλάει για το κυνήγι "δαιμόνων" και "επικίνδυνων "μαγισσών στα Εξάρχεια, την κρατική καταστολή των "σοσιαλιστών" του ΠΑΣΟΚ ή ΜΠΑΤΣΟΚ όπως όχι άδικα το βάφτισαν, τη δολοφονία του 15χρονου τότε Μιχάλη Καλτεζά από αστυνομικό, για τον επονείδιστο ρόλο του αστυνομικού τραμπουκισμού, για την εθελοτυφλία μιας κοινωνίας σε λήθαργο και για το πραγματικό φριχτό πρόσωπο της εξουσίας. Καταλήγοντας σε ένα συμπέρασμα που σίγουρα θα προκαλέσει έκπληξη για όσους τον θεωρούσαν δεξιό στα πολιτικά του φρονήματα, ως προς το ποιες πρέπει να είναι οι διαθέσεις και η στάση κάθε ελεύθερου στο μυαλό και την καρδιά ανθρώπου απέναντι στην Εξουσία, είτε κομμουνιστική είτε σοσιαλιστική είτε "δημοκρατική" - ωστόσο υπέρ των ολίγων και των συμφερόντων ως το μεδούλι της ουσίας της- είτε θεοκρατική.

Ο Ένοικος...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου