ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Κυριακή 23 Μαρτίου 2014

Αν πιστεύεις αυτά κι ακούς κάτι τέτοια..



Αν αυτό που πιστεύεις με όλη τη δύναμη της ψυχής σου κι όλη τη διαύγεια της ανεξάρτητης συνείδησής σου.
Είναι η ελευθερία στη δημιουργική έκφραση κι εργασία κι όχι το δικαίωμα στην υποαμειβόμενη δουλεία και τα ελεινά ψίχουλα της ομηρίας που έχουν το θράσος να αποκαλούν εργασία.
 Είναι το δικαίωμα στον αυτοκαθορισμό και την επιλογή των τρόπων επίτευξης μιας ολοκληρωμένης ζωής. Με την οικονομία όχι ως αυτοσκοπό και μέσο επίτευξης μιας τρισάθλιας υποδούλωσης των πληθυσμών, αλλά ως κοινωνικό εργαλείο προς το σκοπό της ολοκλήρωσης και αρμονικής συν-ύπαρξης των ανθρώπων.
 Είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη πρόσβαση στην πραγματική γνώση, πέρα από κάθε χειραγώγηση και ένταξη στη φεουδαρχική λογική των "αγορών εργασίας" και τον κατακερματισμό της σε στείρες κι ελεγχόμενες ερμηνείες και άχρηστα στην ουσία κι εφαρμογή τους πακέτα "υπερχειλιζουσών πληροφοριών".
 Είναι το αναφαίρετο δικαίωμα στην ατομική ιδιοκτησία. Με την προϋπόθεση ασφαλώς ότι δεν ξεπέφτει στη σώρευση σε βάρος του Άλλου και των προοπτικών της ευημερίας του.
 Όπως και το δικαίωμα στην πρόσβαση μιας πολυσχιδούς κι ανεξάρτητης ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, που δεν οργανώνεται σε δολοφονικά καρτέλ και δεν  θησαυρίζει από τον πόνο και την ασθένεια κι ανημπόρια του ανθρώπου, οδηγώντας τον στην εξάρτηση και στην οικονομική εξαθλίωση έως και το θάνατο. Αλλά το δικαίωμα σε μια ιατρική που εκμεταλλεύεται κι αξιοποιεί τόσο τις συμβατικές όσο και τις εναλλακτικές μορφές θεραπείας, βάσει του φαρμακευτικού οπλοστασίου της φύσης. Και με συμμετοχική σχέση του ασθενή με το γιατρό του στην από κοινού καταπολέμηση της νόσου και πρόσβαση σε κάθε πληροφορία γύρω από αυτή.
 Και είναι η ανάγκη συλλογικής συμμετοχής στη λειτουργία των πολιτικών θεσμών. Με βασικό μέλημα την απαγκίστρωση από κάθε λογής εξουσιαστικό μύθο, όπως η αναγκαιότητα μιας αυστηρής ιεραρχίας ή ενός "καλού βασιλιά". Και τη δημιουργία και διαύγεια τέτοιων θεσμών που κινούνται προς την αυτοθέσμιση και αυτονομία της κοινότητας και την κατάργηση των προκαταλήψεων και την ανάπτυξη αλληλεγγύης μεταξύ των κοινοτήτων.

Τότε, την επόμενη φορά που θα βρεθείς στους δρόμους, στις γειτονιές και τις πλατείες, μπροστά σε "ευαγή" κυβερνητικά κτίρια και ιδρύματα, "κοινωφελείς" υπηρεσίες και γραφεία υπεύθυνων που μονίμως δηλώνουν οι ίδιοι "ανεύθυνοι" και μεταθέτουν τις ευθύνες σε κάποιους άλλους. Την επόμενη φορά που θα συμμετέχεις σε συλλογικές συζητήσεις, σε επίπεδο παρέας ή γενικής συνέλευσης ή ανοιχτής ομιλίας ή συγκέντρωσης κάποιου κλάδου για χάραξη πορείας. Και μιλάς μέσα απ΄την ψυχή σου και πολύ-μα πολύ μακριά από κάθε υπολογιστικό κίνητρο προσωπικής εκμετάλλευσης καταστάσεων κι αναρρίχησης, σαν παρασιτικός σε βάρος των γύρω κισσός στο χώρο που εποφθαλμιά..

 Αν ακούσεις από τον παραιτημένο γείτονα, τον "ώριμο" μικροαστό ή βιοπαλαιστή που "κατανοεί την αναγκαιότητα των οπισθοχωρήσεων" και πάσης φύσης εκπτώσεων, το συνδικαλιστικό χαμαιλέοντα που μάχεται για το παρόν και μέλλον της τωρινής κι αυριανής του καρέκλας, τον σεκιουριτά ή μπάτσο και ματατζή απέναντί σου να σου φράζει το δρόμο με πλήρη εξάρτηση κι απλανές βλέμμα. Αν ακούσεις την ερώτηση: "ποιος νομίζεις ότι είσαι τελοσπάντων;" Μόνο μια απάντηση ταιριάζει: "Ο άνθρωπος που δεν είσαι και δεν θα γίνεις ποτέ εσύ!" Και καθώς λες τα λόγια που δεν πολυσυνηθίζονται σε "καθωσπρέπει" συζητήσεις εντός καθορισμένων -ακόμα κι "επαναστατικών"- πλαισίων, σε πορείες, συγκεντρώσεις και διαμαρτυρίες και τα συνοδεύεις και με αιχμηρά επιχειρήματα. Και σου πετάξουν στην τόσο δυσάρεστη γι'αυτούς μούρη σου μια άλλη δημοφιλή και "προσγειωτικά επιτήδεια" ατάκα: "Μα τι σε έχουν ποτίσει;" Και πάλι μόνο μια απάντηση τους πρέπει: "Αξιοπρέπεια. Μαζί με ελευθερία. Και μερικές φορές έχουν την τάση να γίνονται πολύ παθιάρες, οι άτιμες!"



Ο Ένοικος...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου