ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2016

Μια φωτογραφία με συνοδεία κάποιων σκέψεων




"13 Ιουνίου, 1936 Εργάτες στο ναυπηγείο Blohm & Voss στο Αμβούργο χαιρετούν ναζιστικά, μετά την ολοκλήρωση των έργων για το πολεμικό πλοίο Horst Wessel. Ο Φύρερ τους εξέπληξε με την ξαφνική εμφάνισή του και οι εργάτες έσπευσαν να τον τιμήσουν. Όλοι; Όχι. Ένας άντρας στάθηκε ακίνητος με σταυρωμένα τα χέρια, χωρίς να συμμετέχει στους εορτασμούς. Το όνομά του ήταν Ογκούστ Λαντμέσερ και ήταν παντρεμένος με Εβραία...."

Όλο το άρθρο σχετικά με τον άντρα της φωτογραφίας και την τύχη του βρίσκεται εδώ.


 Ζούμε σε κοινωνίες του κατακλυσμιαίου και α-νόητου θεάματος που δημιουργεί φανατικούς και ακόλουθους και παραλύει την επαφή με τον εαυτό και την ευθικρισία του. Πολτοποιούμαστε μέσα σε τσιμεντουπόλεις και κοινότητες αποκομμένες από το βασικότερο λόγο ύπαρξής τους: όχι μόνο την απόκτηση ασφάλειας και την εξασφάλιση πολυπόθητης ευημερίας, αλλά και την ακατάπαυστα δημιουργική και απελευθερωτική από λιμνάζοντα ύδατα επέκταση του ανθρώπινου πνεύματος. Εκτελούμε σαν ανθρωπόμορφα ρομποτοειδή παραγγέλματα, υιοθετούμε ιδεολογίες με δολοφονική απέχθεια και περίσσευμα μίσους ενάντια σε όσους διαφωνούν, ασπαζόμαστε δόγματα με καταστροφικό πείσμα και απολυτότητα αθεράπευτα ηλιθίων. Νιώθουμε ανακουφισμένοι μέσα σε καταστάσεις μαζικής ομοιογένειας ή ομοιομορφίας. Βομβαρδιζόμαστε σε κάθε μας στιγμή που συνθέτει αυτό που αναγνωρίζουμε ως επίγειο βίο μας με εκπομπές συχνοτήτων εξωφρενικού ελέγχου της ατομικής και συλλογικής -την ίδια στιγμή- σκέψης και των συναισθημάτων. Με τη χρήση της πιο εξελιγμένης τεχνολογίας και πανταχού παρούσας,  συγκαλυμμένης προσεγμένα ή απλώς απροκάλυπτης, προπαγάνδας.

Οπότε μια από τις πιο γενναίες και αντιστασιακές πράξεις που μπορεί να κάνει κάποιος είναι σαν αυτή της παραπάνω ρετρό φωτογραφίας. Σαν αρχή. Γιατί μια τέτοια στάση, αν σε εκφράζει πραγματικά και αληθινά, έχει συνέχεια -ή θα ήταν δείγμα εσωτερικής ελευθερίας και συνέπειας επιλογών να έχει-, γίνεται στάση ζωής, σκέψης, δράσης και κεντρίζει εκείνες τις συνειδήσεις που δεν έχουν παραδοθεί στους ρυπαρούς και μίζερους ανέμους των καιρών. Αυτών όπου ο φασισμός δεν είναι πάντα απροκάλυπτος, ωμός, παράφρονας και κτηνώδης. Αλλά κρύβεται πίσω κι από ποικίλα και υπεράνω υποψίας προσωπεία και ονοματικούς προσδιορισμούς, υπηρετώντας -είτε το γνωρίζει είτε όχι- αόρατα κέντρα άσκησης παγκόσμιας εξουσίας και διαμόρφωσης βολικών για τα καθόλου αθώα σχέδιά τους μαζικών αντιλήψεων. Κι ενδύεται συχνά χιτώνες προοδευτισμού και αντίδρασης στο "σύστημα" ή στο "ξεπερασμένο", χλευάζοντας, κατηγορώντας, στιγματίζοντας και καταστρέφοντας δίκαιους και άδικους, διαφωνούντες και διαφοροποιημένους, με συχνά πρώτο συνθετικό στην ετικέτα που υιοθετεί την πιασάρικη λέξη "αντί"..

Ο Ένοικος...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου