ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Η παθογένεια της Μανωλάδας στο βασίλειο της "Μνημονιάδας"



του ανιχνευτή

Δεν χρειάζεται να αναφέρω πολλά για τις πτυχές του γεγονότος στη Μανωλάδα, γιατί τα πράγματα είναι απλά. Πρόκειται για παθογένειες που διατρέχουν (κι όχι μόνο πρόσφατα) οριζόντια και κάθετα ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής επαρχίας (και κατ'επέκταση, ένα σημαντικό δυστυχώς κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας), με την επιβεβλημένη από παλιά ομερτά για τις ρεμούλες και βρωμοδουλειές από αναγνωρίσιμα (κι όχι μόνο) και φαινομενικά σεβάσμια μέλη των τοπικών κοινωνιών. Αλλά τα σφραγισμένα χείλη και οι αποστεωμένες συνειδήσεις βασιλεύουν κι απέναντι σε καταστάσεις καθημερινής κτηνωδίας σε βάρος αδύναμων κι ανυπεράσπιστων ατόμων. Όχι μόνο εξαθλιωμένων μεταναστών, που τους έχουν να ζουν σαν ζώα στο παχνί και να δουλεύουν σαν είλωτες στα χωράφια ή αλλού, για ένα πιάτο φαΐ, κι αν τολμήσουν να απαιτήσουν το αυτονόητο, για κάθε εργαζόμενο, πληρώνονται με βρισιές, απειλές, ξυλοδαρμούς και πρόσφατα με πυρά όπλων! Αλλά ακόμα και σε βάρος ανθρώπων της διπλανής πόρτας, του χωριού ή μικρής πόλης, κυρίως γυναίκες, παιδιά, άτομα με ειδικές ανάγκες ή ιδιαιτερότητες, που κακοποιούνται βάρβαρα από ανθρωπόμορφους δαίμονες. Αυτά, θα μου πείτε, συμβαίνουν και σε μεγάλα αστικά κέντρα. Ναι! Αλλά στην επαρχία ειδικά επικρατεί ανέκαθεν ένα νοσηρό μοντέλο του "όλοι ήξεραν αλλά δεν μιλούσαν!" 
 Γιατί άραγε;
Μήπως γιατί αρκετοί απ'αυτούς (φοβίζοντας τους υπόλοιπους) έχουν, με τον α΄ή β΄τρόπο, μερίδιο στις λοβιτούρες ή οφέλη από πάσης φύσεως μπίζνες; Μήπως γιατί η σιωπή εκτός από φόβο, σημαίνει συχνά κι αποδοχή έως και επιδοκιμασία; Μήπως γιατί η κουτοπονηριά του πρώην φουστανελά ραγιά σε σουλτάνους και κοτζαμπάσηδες (που σήμερα γοητεύεται από "μεγαλοπρεπείς" σφαγείς λαών στην TV) και νυν στραπατσαρισμένου από τα δυτικά "πολιτισμικά δωράκια" πατριδοαχταρμά, εξακολουθεί να θεωρείται ως δείγμα ευφυίας και συνταγή επιτυχίας;

Κάτι που με άφησε άναυδο (δεν εννοώ να κατανοήσω τη "λογική" των καιρών ο αφελής!) ήταν αυτό που ειπώθηκε σε πρωινή τηλεοπτική "αρένα" καναλιού που προβάλλει ιδιαίτερα τις οικολογικές ανησυχίες του. Ακούστηκε, σε συζήτηση για το θέμα της Μανωλάδας, η συμβουλή να σταματήσουν να μιλάνε και ν'ασχολούνται πια μ'αυτό, γιατί αρκετός θόρυβος έγινε εντός κι εκτός  Griecheland και...θα πληγεί ο τουρισμός της Ηλείας!!!
 Τι άλλο θα μας πούνε οι "συνετοί πατριώτες", οι φορείς υποκρισίας συνώνυμης της ύβρεως, οι "νοικοκυρές" της κακιάς ώρας, που θέλουν να χώνεται όλη η βρώμα και δυσωδία του "σπιτιού" κάτω από το χαλί, για να μη τη βλέπουν οι επισκέπτες και αηδιάζουν!

Και μια και αναφέραμε τον τουρισμό, να κάνουμε κι ένα "πολιτισμικό" σχόλιο: το πρότυπο του Greek lover, που γαλούχησε γενιές πατριωτών νεαρών, καβλωμένων, σεξιστών, αρσενικών με "βαριά @@" (γιατί οι αρχές ήταν πάντα για τους φλώρους), πάει! μας τελειώνει κι αυτό! Βάζει λουκέτο λόγω μνημονιακών συνθηκών. Ως νέο ανάλογο πρότυπο προτείνεται αυτό:


Κι όσο για τα τουριστικά αξιοθέατα, φυσικού κάλλους και αρχαιολογικής αξίας, της χώρας που έσπειρε (σαν φράουλα ας πούμε) τον πολιτισμό και τις αξίες του σε όλο τον κόσμο, να θυμίσουμε και κάτι: είναι και αυτά (βάσει συμβάσεων που υπόγραψαν κάτι "πατριώτες να!") υποθηκευμένα και στη διάθεση των δανειστών οποιαδήποτε στιγμή κρίνουν αυτοί να τα εκμεταλλευτούν, αρκεί να...μένουν εδώ! Των δανειστών, τοκογλύφων και κερδοσκόπων διεθνών και εγχώριων, που θα σώσουν την πατρίδα και θα μεταμορφώσουν πατριώτες και μη σε κάτι φουκαράδες μετανάστες, που ίσως και να πυροβολούνται αν ζητούν παράλογα πράγματα. Όπως δικαίωμα σε αξιοπρεπή, αμοιβόμενη εργασία...

ΥΓ: Δείτε την εξαιρετική ελληνική ταινία " Ο Βασιλιάς" (του Νίκου Γραμματικού, 2002) με το θαυμάσιο Βαγγέλη Μουρίκη στον πρωταγωνιστικό ρόλο, η οποία ξεγυμνώνει τη νοοτροπία και τις "αξίες" που εμπνέουν την "αγνή ελληνική επαρχία"(κι όχι μόνο).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου