ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

Περί των συζητήσεων για αλλαγή φύλου από τα 15 (ως συνέχεια)


Οι άνθρωποι έχουμε την πολύ συχνή τάση να βιαζόμαστε. Είτε όταν περπατάμε στους δρόμους με χαμηλωμένα κεφάλια, έρμαια των σκέψεων και αυτοματισμών μας, και δεν βλέπουμε τι συμβαίνει δίπλα μας ή γύρω μας. Είτε όταν περνάμε πάνω από ένα κείμενο όχι με την αυτοσυγκέντρωση και εστιασμένη προσοχή του αναγνώστη, αλλά με ταχύτητα πιλότων F16 και μας διαφεύγει τελικά είτε η ουσία του είτε σημεία με ιδιαίτερη σημασία. Που όμως βρίσκονται εκεί. Όπως ένα σχόλιο με ιδιαίτερες επισημάνσεις, που μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά στους προβληματισμούς και τις θέσεις ενός διαδικτυακού άρθρου.

Με αυτή τη λογική, θεωρούμε χρήσιμο να δημοσιεύσουμε, ως αυτόνομη ανάρτηση, το σχόλιο του Θοδωρή Λαμπρόπουλου ή ΥΠΝΟΒΑΤΗ (κατά το διαδικτυακό του nickname) στην ανάρτηση του Ένοικου με τίτλο Κάποιες χρήσιμες ιδέες πάνω στη νομοθέτηση της αλλαγής φύλου από τα 15. Ένα θέμα που λόγω της ζωτικής σημασίας του για τα προβλήματα και την πορεία του τόπου, ετούτους τους χαλεπούς καιρούς, έχει σχεδόν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον στην λεκάνη ξεπλύματος της μαλακίας, της πουτανιάς (την οποία δεν την αναφέρουμε τόσο σε σχέση με το επάγγελμα της πορνείας όσο με την υφή της ψυχικής ουσίας) και της μηχανορραφίας, αυτή την ξετσίπωτη δεξαμενή την αναγνωρίσιμη με τον όρο media.
 Ευχαριστούμε τον Θοδωρή για την πολύτιμη συνδρομή του. Ιδού όσα είχε επισημάνει στο σχόλιο που είχε αφήσει:

" Κατά τη γνώμη μου το πρόβλημα αυτών των ανθρώπων είναι πρόβλημα ταυτότητας και πηγάζει από δύο αιτίες.
Η πρώτη έχει να κάνει με το ταυτοτικό πρόβλημα που αναπόφευκτα αντιμετωπίζουν όσοι το φύλο τους δεν συμβαδίζει με τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό (δηλ οι μή ετεροφυλόφιλοι).

Το πρόβλημα γίνεται καταρχήν εμφανές από το γεγονός ότι προσπαθούν να πιθηκίσουν τον τρόπο ζωής των ετεροφυλόφιλων ζητώντας "ίσα" αντίστοιχα δικαιώματα (π.χ. έγγαμος βίος, υιοθεσία παιδιών από ομοφυλόφιλα έγγαμα ζευγάρια κλπ.).
Γίνεται επίσης εμφανές από την επινόηση νεολογισμών όπως "κοινωνικό φύλο" ή gender (= "αυτοπροσδιορίζομαι" σαν άρρεν ή θήλυ, όπως εγώ νομίζω), που σκαρώθηκαν για να αντιπαραβληθούν με το γεγονός των μόνων επιστημονικώς αποδεδειγμένων βιολογικών φύλων ή sexes (για τη Βιολογία, τα φύλα στη Φύση είναι μόνο δύο, το Άρρεν και το Θήλυ, ανεξάρτητα από τον σεξουαλικό προσανατολισμό που μπορεί να συμβαδίζει ή όχι με αυτά - με αυτή την έννοια, ακόμα και ένας αρσενικός που εγχειρίστηκε νομίζοντας ότι έτσι θα γίνει γυναίκα, σύμφωνα με τη Βιολογία ορθώς παραμένει αρσενικός).
Τέλος γίνεται εμφανές απ' το ότι προσπαθούν να αντικαταστήσουν την έννοια του sex (=αντικειμενικώς προσδιορισμένου βιολογικού φύλου) με εκείνη του gender ("κοινωνικού φύλου"), υποστηρίζοντας ότι τα φύλα είναι κοινωνικο-ιστορικές και όχι βιολογικο-φυσικές κατασκευές (φτάνοντας έτσι σε συλλογιστικούς παραλογισμούς όπως ότι τα φύλα είναι "πολλά", ακόμα και δεκάδες ή εκατοντάδες, ή ακόμα κι ότι δεν υπάρχουν καν). Εδώ φυσικά μπερδεύουν σκόπιμα τα φύλα (που είναι τα δύο άπαξ και αμετάκλητα δοσμένα από τη φύση) με τους εκάστοτε αποδιδόμενους σε αυτά ρόλους τους (π.χ. ρόλους τους άντρα και της γυναίκας) οι οποίοι είναι πράγματι κοινωνικο-ιστορικά προσδιορισμένοι, και έχουν τροποποιηθεί αποδεδειγμένα κάμποσες φορές ανά τόπους, κουλτούρες και περιόδους.
Τέλος, γίνεται κραυγαλέο από το ότι προσπαθούν να πείσουν ειδικά τους ετεροφυλόφιλους ότι θα πρέπει να αμφιβάλλουν για τον εαυτό τους.
Επειδή το πρόβλημά τους ταυτότητας είναι καταρχήν γενετικό, θα εξακολουθήσουν να το κουβαλάνε ακόμα και στην πιο φιλελεύθερη και ανεκτική (όπως την εννοούν αυτοί) κοινωνία.
Η δεύτερη αιτία έχει να κάνει με τον παντελώς αναίτιο διωγμό που έχουν υποστεί κατά καιρούς και κατά τόπους αυτοί οι άνθρωποι. Αντιθέτως η κοινωνία οφείλει να τους αποδεχτεί, βοηθώντας τους να αποδεχτούν πρωτίστως οι ίδιοι αυτό που είναι. Όταν επιτευχθεί αυτή η αποδοχή δεν θα υπάρχει κανένας λόγος για νομικίστικους στρουθοκαμηλισμούς σαν το εν λόγω νομοσχέδιο, οι οποίοι μάλιστα ενδέχεται να έχουν ακόμα μεγαλύτερο (από το μέχρι σήμερα) κόστος για τα παιδιά και τους εφήβους με την εν λόγω γενετική ιδιομορφία. "

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου