ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

Γράμμα στον Παράδεισο (ή την Κόλαση)

 

ένα ξεχωριστό κείμενο που το παραθέτουμε ακριβώς όπως το βρήκαμε:

 

" Γράμμα στον Παράδεισο (ή την Κόλαση)




Γεια σου, φίλε Νίκο.
Το ξέρω ότι έχω καιρό να σου γράψω. Δε σε ξέχασα, μην ανησυχείς.

Απλά είναι λίγο κουραστικό να σου στέλνω γράμματα κι εσύ να μην απαντάς ποτέ. Ξέρω ότι εκεί που βρίσκεσαι δεν έχετε ίντερνετ ούτε ταχυδρομείο.
Αλλά θα μπορούσες να με επισκεφτείς στον ύπνο μου. Έτσι δε συνηθίζετε να κάνετε;

Εδώ τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο.
Η Ελλάδα, ως άλλη Ιφιγένεια, θυσιάζεται στο βωμό της πολιτικής προκειμένου να φυσήξει ούριος άνεμος στα πανιά της παγκόσμιας τοκογλυφίας.

Πότε ακριβώς έφυγες εσύ; Θυμάμαι ότι βλέπαμε τη συναυλία του Manu Chao στη Γένοβα, τότε, με τη μεγάλη συγκέντρωση ενάντια στην παγκοσμιοποίηση, τότε, που οι Έλληνες ήταν ακόμα μαστουρωμένοι από πιστωτική ευμάρεια.

Το εφτά πρέπει να έφυγες.
Με είχες πάρει τελευταία φορά στη δουλειά (ναι, ήμασταν εργαζόμενοι κάποτε) και σου έλεγα για το γιο μου που είχε κολικούς και για το έτερον ήμισυ που είχε ανοίξει αυλάκια στο διάδρομο από το νυχτερινό πέρα-δώθε.

Κι εσύ μου είχες πει: «Τα σεντόνια μυρίζουν γυναίκα», προφέροντας την τελευταία λέξη τόσο θερμά που για μια στιγμή μου φάνηκε ότι μπορούσα να μυρίσω το άρωμα.

Ήσουν πάντα Ζορμπάς –και με μάλωνες όταν χρησιμοποιούσα κάποια πιο λόγια έκφραση.

Από το εφτά κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι, πολύ και βρώμικο.
Οι ντήλερ που μας έδιναν το ναρκωτικό μας, όταν κατάλαβαν ότι είμαστε πλήρως εθισμένοι και ανυπεράσπιστοι, μας το κόψανε απότομα και μας έβαλαν σε καραντίνα.
Έτσι η Ελλάδα, προκειμένου να εξασφαλίσει τη δόση της, βγήκε στην πορνεία.
Αξιολύπητη πόρνη που τη σέρνουν από ‘δω κι από ‘κει οι έξωθεν και οι έσωθεν νταβατζήδες.

Και το χειρότερο είναι ότι η πιστωτική πρέζα μας έκαψε τον εγκέφαλο.
Η πλειονότητα αυτού του εξαθλιωμένου λαού συνεχίζει να πιστεύει ότι ο Σαμαράς είναι ο καταλληλότερος πρωθυπουργός, το πιστεύεις;

Τι; Δεν το ήξερες ότι ο Σαμαράς είναι πρωθυπουργός;
Ναι, ναι, αιρετός, τον ψηφίσανε για να τους διαπομπεύσει. Αλλά η πόρνη αγαπάει τον νταβατζή της, έτσι δε γράφουν στα λαϊκά αναγνώσματα;

Για τον ίδιο Σαμαρά μιλάμε, δεν κάνεις λάθος.
Αυτόν τον γλοιώδη ανθρωπάκο που κάποτε ήταν τσιράκι του Μητσοτάκη, μετά τον έριξε και έφτιαξε το δικό του θνησιγενές κόμμα για να επιστρέψει αργότερα στα παλιά του λημέρια και με μια παραλλαγή του διλήμματος «Καραμανλής ή τανκς» («Σαμαράς ή χρεοκοπία», ήταν το νέο δίλημμα) να οδηγήσει ένα λαό στην αγκαλιά της σχολής του Σικάγο και στην εκμηδένιση.

Τόσοι άνθρωποι αυτοκτονούν κάθε μέρα, δε συνάντησες κανέναν να σου τα πει από κοντά; Δε μιλάνε και πολύ, ε; Θα συνηθίσουν, σιγά-σιγά...

Και αυτά δεν είναι τα χειρότερα νέα. Ναι, μπορεί να πέσει και πιο χαμηλά ένας λαός, πόσο χαμηλά ακόμα δεν ξέρω.

Με κομμένη την πρέζα και καμένο τον εγκέφαλο οι Έλληνες (πολλοί από αυτούς αν και όχι όλοι) άρχισαν να προσανατολίζονται προς τον ναζισμό!

Μη γελάς, δεν είναι σουρεαλιστικό αστείο, είναι η πραγματικότητα, η πικρή και απείρως ρεαλιστική πραγματικότητα (τώρα θα με βρίζεις... ρεαλιστική πραγματικότητα, όπως λέμε τερατώδες τέρας.)

Κάνανε τατουάζ τη σβάστικα, ξυρίσανε το άδειο τους κρανίο, χαιρετάνε ναζιστικά και κυνηγάνε τους μαύρους, τους αριστερούς και τους ομοφυλόφιλους.

Σε θυμάμαι όταν είχες διοριστεί στη δημοτική αστυνομία (το μεγαλύτερο λάθος της ζωής σου, μετά την αγορά εκείνης της 600αρας σκοτώστρας).
Σε έστελναν έξω να κόψεις κλήσεις και να διώξεις τους παράνομους μικροπωλητές κι εσύ έπιανες κουβέντα μαζί τους.
“Where are you, my friend?”
Jamaica.”
“Oh, me man, Marley rules!”
Τους κερνούσες τσιγαράκι, τραγουδούσες κάνα στίχο μαζί τους και τους προσκαλούσες στο μαγαζί όπου έπαιζες μουσική τα βράδια.

Ο χειρότερος αστυνομικός στην ιστορία της αστυνομίας... Ή μήπως ο καλύτερος;

Τώρα έχουν ξαμοληθεί τα λοβοτομημένα κοπρόσκυλα (τα στερημένα από αγάπη-φροντίδα-φρίσκις κουταβάκια μεγάλωσαν και λύσσαξαν) και διαλύουν πάγκους για να προστατέψουν την ανθηρή ελληνική οικονομία από το οχληρό παραεμπόριο.

Μαχαιρώνουν ανθρώπους που έχουν λάθος αίμα και μαζεύουν σωστό αίμα για τους σωστούς ανθρώπους.
Μοιράζουν κόκαλα στους επαίτες ψηφοφόρους και γλύφουν τα αχαμνά των εφοπλιστάδων.

Και ο κόσμος έχει τόσο αποβλακωθεί που ένα εκατομμύριο νεκροζώντανοι είναι έτοιμοι να τους ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές (αν και θα προτιμούσαν κάτι σε Παπαδόπουλο –και δεν εννοώ τα μπισκότα).

Πίστεψε με, Νίκο, υπάρχει (ή απλώς φανερώθηκε) τόση ηλιθιότητα που δε θα άντεχες ούτε ένα λεπτό εδώ.

Τι κάνουν οι «άλλοι»; Εκείνοι που δεν πιστεύουν όσα λέει ο Σαμαράς και όσα κάνουν οι νεοναζί;
Αναμένουν και υπομένουν.

Είναι ακόμα στο πρώτο στάδιο της μεταμόρφωσης του πνεύματος, σε εκείνο της «καμήλας», όπως έλεγε ο φίλος μας ο Φρειδερίκος. (Αλήθεια, μήπως τον συνάντησες; Είναι ακόμα έτσι τρελός και φλεγόμενος όπως ήταν;)

Κάποιοι, λίγοι, έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο, εκείνο του «λιονταριού» που βρυχιέται «Όχι». Αλλά απέχουμε πολύ από το στάδιο του «παιδιού», από το στάδιο του μεγάλου «Ναι» που θα φτιάξει τον κόσμο από την αρχή.
Κυρίως υπομένουμε.

Προσωπικά πως είμαι; Αμφιταλαντεύομαι (παλαντζάρω, επαμφοτερίζω, άρπα δύο λόγιες εκφράσεις) ανάμεσα στην απόγνωση και την ελπίδα.

Όταν η απόγνωση φτάνει στο ζενίθ –και η ελπίδα αντιστρόφως ανάλογα στο ναδίρ- αναρωτιέμαι μήπως τελικά είναι καλύτερα εκεί που βρίσκεσαι εσύ.

Αλήθεια, που βρίσκεσαι;

Αν ισχύει κατά γράμμα το δόγμα του χριστιανισμού τότε θα είσαι μέσα σε τίποτα φλόγες και θα σε προγκάνε διαβόλοι και τριβόλοι με τις πηρούνες τους για να δουν αν ψήθηκες.

Αν ο Θεός δεν είναι τόσο δογματικός όσο αυτοί που παριστάνουν τους –ελέω Θεού- αντιπροσώπους Του στη Γη, τότε μάλλον θα έχεις ανταμώσει με όλους τους άλλους φίλους που έφυγαν νωρίς και θα παίζετε ρέγγε σε ολάνθιστους κήπους.

Αν δεν υπάρχει τίποτα μετά... Σ’ αυτή την περίπτωση στείλε μου ένα μήνυμα για να μην κάθομαι και σου γράφω χωρίς λόγο.

Αλλά κάτι μου λέει ότι περνάτε καλά. Καλύτερα από ‘δω. Ούτε εφορία ούτε γηρατειά ούτε φασίστες... Σαν τον Παράδεισο ακούγεται, αρχίζω να ζηλεύω.

Να μη βιάζομαι, λες, έτσι κι αλλιώς θα δω ιδίοις όμμασι (άρπα άλλη μία) το μεγάλο πανηγύρι –ή το απόλυτο κενό.

Ναι, το ξέρω, ούτως ή άλλως η ζωή περνάει πολύ πιο γρήγορα από την αιωνιότητα.

Το έλεγαν και οι ψυχεδελικοί τροβαδούροι της εφηβείας μας:
“Life is a short warm moment
and death is a long cold rest.
You get your chance to try
in a twinkling of the eye,
80 years with luck or even less.”

Μην ανησυχείς, θα αδράξω αυτή την τόσο σύντομη ευκαιρία δράσης –για όσα χρόνια μου απομένουν.

Αλλά -αν θες και σε αφήνουν- πάρε μια ώρα άδεια από τον Μεγάλο και πέρνα το βράδυ από το όνειρο μου να ξαναπαίξουμε το “Redemption Song”.

Φέρε και τη φυσαρμόνικα.

Φιλιά,
ο ζωντανός φίλος σου.


Αφιερωμένο σε όλους τους φίλους που έφυγαν νωρίς. "

Πηγή: Γελωτοποιός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου