ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2020

Δαιμονολογίας ανάγνωσμα...


Για λίγα μόνο λεπτά, που είχαν όμως τη βαρύτητα ενός χρονικού βρόγχου που φλερτάρει με την αιωνιότητα, παρέμεινα πετρωμένος στο σταυροδρόμι. Νύχτα. Ένα μέρος από αυτά που οι διαβάτες καλούνε δαίμονες για να ζητήσουν αποκτήματα και προνόμια με αντάλλαγμα την ψυχή τους. Αν διαθέτουν κάτι τέτοιο, αλλιώς η συμφωνία ακυρώνεται εν τη γενέσει. Αναπνέω με βουλιμία τον παράξενα καθαρό αέρα, κι αυτός εισχωρεί λυτρωτικά στα ευγνώμονα πνευμόνια μου, καθώς κανένα πάνινο ή υφασμάτινο εμπόδιο δεν έχει θέσει φράγμα στις αναπνευστικές μου θύρες.

Σκέφτομαι τους Ινδιάνους που προτιμούσαν να σκέφτονται με την καρδιά, γιατί πίστευαν ότι μόνο τρελοί όπως οι λευκοί κατακτητές κι απατεώνες σκέφτονταν με το μυαλό.
 Καταλαβαίνω ότι οι δικοί μου δαίμονες είναι τα δίπολα που
κατασκήνωσαν στα πιο εύφορα εδάφη της καρδιάς μου και θορυβούν, κοντράρονται, γεμίζουν τον τόπο με τα σκουπίδια τους, διεκδικούν με θράσος την αποκλειστικότητα του χώρου.
Προσδοκίες μεγάλες και μεγάλες απογοητεύσεις. Αφύπνιση και λήθαργος. Σκοτεινή πλευρά και φως. Συμβιβασμός και σύγκρουση. Κίνηση κι ακινησία. Ανοιχτά πεδία και συρματοπλέγματα με επόπτες και ένοπλους φρουρούς.
Φόβος και...ποιο είναι το αντίθετο; Ναι, φοβάμαι. Το παρελθόν που αναπολώ, το παρόν που αναθεματίζω, το μέλλον που με συντρίβει στις προοπτικές του. Ποιος φταίει; Οι άνθρωποι που πιστεύουν αυτό που δεν βλέπουν και δεν πιστεύουν αυτό που βλέπουν; Οι άνθρωποι που βλέπουν αλλά αισθάνονται πολύ αδύναμοι, ακόμη κι αν βρεθούν
μαζί, για να τα βάλουν με όσα βλέπουν και εισπράττουν; Διόλου βέβαια σπάνια, όλα ετούτα κι εκείνα να τους χτυπούν σαν μαστίγια πάνω σε υποζύγια (που συχνά τα ίδια νομίζουν ότι είναι και καθαρόαιμα άτια), ή να τους στοχεύουν σαν βόμβες με ωστικά κύματα ολέθρου...
 Όχι! Οι άνθρωποι φοβούνται πιο πολύ να παραδεχτούν τους φόβους τους. Όποιος μάλιστα δηλώνει ότι φοβάται περισσότερο τον εαυτό του είναι αυτός που παίρνει τον εαυτό του τόσο πολύ σοβαρά που τελικά βρίσκει το τέλειο άλλοθι για να κάθεται στα χαλασμένα αυγά του. Και να πεθαίνει στην πείνα από έλλειψη ζωής.
 Κι ο Σαίξπηρ είχε εκπληκτικό δίκιο όταν έγραφε πως όποιος φοβάται μήπως πεθάνει, πεθαίνει πολλές φορές πριν από το θάνατό του.

Ω δαίμονα του σταυροδρομιού! Εδώ στα μακρινά μέρη από τον αποκαλούμενο πολιτισμό, εδώ όπου οι σκιές της ψυχής θεριεύουν από άγρια αρχέγονη ικανοποίηση, εδώ που βρέθηκα και σκέφτομαι ότι οι πιο σημαντικές ερωτήσεις, αυτές που ενέχουν τον "κρίσιμο κίνδυνο" της μεταμόρφωσης, της διεύρυνσης και της υπέρβασης, είναι συχνά αυτές που απαντιούνται επίσης με ερωτήσεις. Και ειδικά όταν οι απαντήσεις συνοδεύονται με αποσιωπητικά...

 Γαμημένε όσον αφορά τις ψευδαισθήσεις που τρέφεις εν γνώσει σου και αδύνατον να σε ξεγελάσω όταν σε οραματίζομαι σαν σοφό γερο-Ινδιάνο μάγο, που επιδίδεται σε ένα ιεροτελεστικό χορό γύρω από τη φωτιά και στην ιεροτελεστική πόση γενναίων δόσεων "νερού της φωτιάς"...Σ' εσένα μιλάω εαυτέ μου, σ' εσένα που όλοι οι δαίμονες να σκάσουν μύτη τώρα μπροστά σου, θα σκιαχτούν όταν ξυπνήσουν αυτούς που κοιμούνται μέσα σου σαν μωρά της συμφοράς αλλά και του ζωογόνου Χάους, που μόνο με υπνωτικά χαπάκια μπορείς να απαλλαχτείς κάμποσο από δαύτα.

 Πες μου, θέλω να το ακούσω, θέλω να κολυμπήσω σαν ναυαγός μέσα στα αγριεμένα κύματα της ύπαρξης και ποιος ξέρει; Μπορεί και να ξεβραστώ  στο νησί όπου μπορεί και να μην υπάρχει άλλη ψυχή ζώσα ανθρώπινη, με τις καρύδες και τους φοίνικες με τη μεγάλη σκιά και την πηγή που σε ξεδιψά και δεν στερεύει ποτέ  και το θαμμένο θησαυρό των πιο ταξιδεμένων πειρατών για να ξεθάψω, που δεν είναι άλλο από το σεντούκι με τα απομνημονεύματα από την υπεραφθονία περιπέτειας που έζησαν. Βλέπεις, οι δαίμονές μου σαν να άρχισαν να ξυπνούν και να μου ψιθυρίζουν τα δικά τους, πού να ξυπνήσουν και για τα καλά! Πες μου, αν εσύ είσαι ο πραγματικός μου εαυτός τελικά και όχι μια ρέπλικα ανθρώπινου όντος , με συνθετικό αίμα και πειραγμένο DNA από κάποιο εμβόλιο που δεν κατάλαβα καλά καλά και πότε μου το κάνανε. Κάνε μου την τόσο δύσκολη να την προφέρω από μόνος μου ερώτηση ή μάλλον το μικρό αυτό σετ ερωτήσεων, αυτό που μοιάζει με κούκλα βουντού σαν να κάνει βελονισμό από τις καρφίτσες πάνω της.  Και που ξέρεις πως γνωρίζω ότι περιέχει και την απάντηση που υποπτεύομαι ότι δεν μπορώ να υποκριθώ σ' εσένα πως δεν ξέρω ή δεν θέλω να ξέρω:

Είμαι ανάμεσα σε ζωντανούς κι εγώ άραγε ζωντανός, όπως το αντιλαμβάνονται αυτοί; Με ποιο τρόπο και τι σημαίνει τελικά όλο αυτό;
Ουγκ!


ανιχνευτής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου