ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

Για να καταλάβεις έναν χώρο πρέπει πρώτα να τον «καταλάβεις»


( Το Κοινωνικό Ωδείο ψάχνει χώρο για να στεγαστεί στην Αθήνα. Ψάχνει χώρο για να βάλει τα όργανα , τις παρτιτούρες , τους υπολογιστές τις καρέκλες τα θρανία και τους πίνακες. Κυρίως όμως ψάχνει χώρο στην Αθήνα για να στεγάσει τα όνειρα των πολλών μαθητών του. Για να κάνει συναυλίες γιορτές και εκδηλώσεις κοινωνικής αλληλεγγύης.
Χρήματα δεν υπάρχουν πολλά. Αυτό που μπορεί η συνέλευση γονέων και καθηγητών να αντέξει είναι το να πληρώνει τα λειτουργικά έξοδα. Χρειαζόμαστε ένα μικρό σχετικά χώρο από 80 εώς 120 τετραγωνικά.
Όποιος μπορεί να βοηθήσει μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στο koinvniko.wdeio@gmail.com ή στο 6974282121)

Κοινωνικό Ωδείο:
Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ, Η ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ Η ΖΩΗ ΜΑΣ
  • Για να καταλάβεις έναν χώρο πρέπει πρώτα να τον «καταλάβεις»

 
Είμαστε εθελοντές, καθηγητές μουσικής και όχι μόνο. Μια ομάδα πολιτών που μοιράζεται την αγάπη για τη μουσική και την αλληλεγγύη για τον συνάνθρωπο.

Αποφασίσαμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για έναν κοινό στόχο. Να μεταδώσουμε αφιλοκερδώς την τέχνη μας σε όσους δεν έχουν τα χρήματα να την σπουδάσουν. Να αποδείξουμε ότι δε μας λυγίζει η κρίση, ότι η ανθρώπινη αξία δεν μετριέται σε κανένα νόμισμα. Να επαναφέρουμε στο επίκεντρο την επιθυμία για μάθηση και την προσφορά.

Τον τελευταίο καιρό το κράτος, μέσω των θεσμών του, αφαιρεί βίαια τη δυνατότητα κοινωνικής έκφρασης από ολοένα και περισσότερα κομμάτια της κοινωνίας. Το Κοινωνικό Ωδείο υπερασπίζεται την αυτενέργεια, την αυτοοργάνωση, την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και τη δωρεάν παροχή υπηρεσιών σε πολιτισμό, παιδεία, στέγαση.
Αισθάνεται την ανάγκη να παρέμβει και να εκφράσει την αλληλεγγύη του στις καταλήψεις της Βίλας Αμαλίας, της Πατησίων και Σκαραμαγκά, της Δέλτα και της Λέλας Καραγιάννη, καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό 98fm (ΑΣΟΕΕ), στο ανεξάρτητο στέκι Xanadu στην Ξάνθη, και σε όλους τους άλλους (υπό κατάληψη ή μη) κοινωνικούς χώρους, που το νέο κυβερνητικό σχέδιο χαρακτηρίζει ως κέντρα ανομίας και επιβάλλει την εκκένωσή τους.

Η Βίλλα Αμαλίας, καθώς και τα οικήματα της Λέλας Καραγιάννη, και της οδού Σκαραμαγκά, είναι κτίρια εγκαταλελειμμένα από το κράτος για χρόνια, ιδιοκτησία είτε του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, είτε της Σχολής Καλών Τεχνών, είτε του Δήμου. Δεν υπήρξε καμία μέριμνα γι’ αυτά. Αντ’ αυτού έστεκαν άδεια, ερειπωμένα και κατεστραμμένα από τη χρόνια εγκατάλειψη. Η κατάληψή τους τα μετέτρεψε σε αυτοδιαχειριζόμενους κοινωνικούς χώρους, σε στέκια για τις γειτονιές. Έκτοτε χρησιμοποιούνται από τους κατοίκους και στεγάζουν θεατρικές ομάδες, ερασιτεχνικά συγκροτήματα, εκθέσεις ζωγραφικής, φωτογραφίας, προβολές ταινιών, εργαστήρια για παιδιά, συλλογικές κουζίνες, φροντιστηριακά μαθήματα για παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου, ομάδες ψυχικής στήριξης για ανέργους κ.ά..

Η ιδέα αυτών των καταλήψεων είναι να καταλαβαίνεις τι χρειάζεται η γειτονιά σου και να χτίζεις πάνω σε αυτή την ανάγκη.
 Όλα αυτά τα χρόνια στο πλευρό αυτών των χώρων βρίσκονται οι κάτοικοι των περιοχών οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά. Σήμερα, ξαφνικά μετατράπηκαν σε «κέντρα ανομίας» με ενοχοποιητικά στοιχεία μπύρες, κράνη και καδρόνια.

Αναρωτιόμαστε λοιπόν:

Αν στον Βοτανικό, με πρόσχημα το νέο γήπεδο του ΠΑΟ, σχεδιάζεται να χτιστούν, σε χώρους κοινόχρηστου πράσινου και αναψυχής, χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα εμπορικών κέντρων και γραφείων...
Αν στο Άλσος Παγκρατίου κόβονται δέντρα με στόχο να φτιαχτεί ένα αχρείαστο ογκώδες θέατρο και άλλες κατασκευές, καφετέριες κ.λπ...
Αν στο Σεράφειο σχεδιάζουν να χτίσουν ένα μεγάλο κτίριο γραφείων και εμπορικών χρήσεων στη θέση του δημοτικού κολυμβητηρίου...
Αν στου Φιλοπάππου, στο Μετς, στο Πάρκο Γουδή, στα Κουντουριώτικα, στο Σταθμό Λαρίσης και την Ακαδημία Πλάτωνος, συνεχίζονται οι οικοδομικές αυθαιρεσίες και εμφανίζονται διαρκώς νέες απειλές...
Αν στο Πεδίο του Άρεως ο Πανελλήνιος Γ.Σ. έχει καταλάβει 5,5 στρέμματα πρασίνου και έχει χτίσει παράνομα κτίρια 1.570 τ.μ. με την ανοχή ή την αρωγή του Δήμου, της Πολεοδομίας, της ΔΟΥ, της Αστυνομίας, της Δικαιοσύνης, της Νομαρχίας, της Υπερνομαρχίας και της κεντρικής διοίκησης...
Αν στα καμένα δάση όλης της χώρας καταλαμβάνονται αυθαίρετα δασικές εκτάσεις για να χτιστούν ξενοδοχεία...
Αν το Γκάζι είναι κατειλημμένο, παράνομα και χωρίς άδεια, από τραπεζοκαθίσματα...
Αν στην Ιερά Οδό, πάνω στον αρχαιολογικό χώρο, καταλήφθηκε τεράστιος χώρος για να γίνει νυχτερινό κέντρο...

...Αν δεν ειναι όλα αυτά ανομία, τότε τι είναι;

Στο Βερολίνο, το Παρίσι, το Λονδίνο και αλλού οι καταλήψεις ως αυτοδιαχειριζόμενα κέντρα αποτελούν εδώ και δεκαετίες θεσμό αναγνωρισμένο από την κοινωνία. Στην Ελλάδα οι πυρήνες ιδεών και πολιτισμού που πριν 20 χρόνια στήριζε η Μελίνα Μερκούρη, υπουργός Πολιτισμού τότε, πατάσσονται από τη σημερινή κυβέρνηση, στο όνομα της «ασφάλειας», για φίμωση των ελεύθερων φωνών και αντιπερισπασμό της κοινής γνώμης. Προστίθενται έτσι στα εκατοντάδες αναξιοποίητα έρημα κτίρια που θα μπορούσαν να αποδοθούν σε άστεγους, μετανάστες ή κάθε είδους ευπαθή ομάδα, αντί να καταρρέουν.

Η αντιπρότασή μας: στήριξη και προστασία των ελεύθερων κοινωνικών χώρων, οι οποίοι αποτελούν παράδειγμα δομής και λειτουργίας για κάθε αυτόνομη κοινότητα, ακόμα και με αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου. Επιδιώκουμε όχι έναν παράνομο κόσμο, αλλά έναν κόσμο όπου θα είναι «έννομο» να πάρει η ίδια η κοινωνία τη ζωή της στα χέρια της. Όπου η πολιτεία θα δημιουργεί και θα υπερασπίζεται κοιτίδες ελεύθερης έκφρασης και πολιτισμού. Όπου ο κάθε πολίτης θα αξιοποιεί το αυθύπαρκτο δικαίωμά του να αντιστέκεται, να οραματίζεται και να πραγματώνει ένα ανείπωτο διαφορετικό παρόν και μέλλον.

Κοινωνικά παντοπωλεία, κοινωνικά ιατρεία και φαρμακεία, κοινωνικές κουζίνες, κοινωνικά ωδεία και φροντιστήρια:

Κοινωνικά δίκτυα αλληλεγγύης και αυτοοργανωμένοι χωροι παντού. Είμαστε ΠΑΝΤΟΥ.



Το διαβάσαμε στο  ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ http://koinwnikowdeio.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου