ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Πέμπτη 21 Μαΐου 2020

Το ξέσπασμα του μικρού ξύλινου ανθρωπάκου..

- αρχικά είχε ανεβεί, πριν μερικά χρόνια, στο no Gravity Zone -

" Α χα! Πονηρούλη, εσύ! Μοιάζεις με άνθρωπο, αλλά δεν παύεις να είσαι μια κούκλα, μια ρέπλικα από ξύλο! Αχ! Και είσαι βουτηγμένος στα ψέματα! Τι περιμένεις να κερδίσεις έτσι; Αναγνώριση της ανθρώπινης υπόστασής σου μέσω της εξαπάτησης και του φθηνού εντυπωσιασμού; Πότε θα μεγαλώσεις μικρούλη; Πότε θα ωριμάσεις και θα γίνεις αληθινός άνθρωπος; Δεν θες να μεταμορφωθείς σε αυτό που τόσο ποθείς;"

Ο Πινόκιο κοίταξε καχύποπτα τη νεράιδα και στη συνέχεια χαμογέλασε, αλλά με εμφανή πικρία:

" Μιλάς μέσα από την άνεση της μαγικής ύλης των παραμυθιών! Εδώ πέρα όμως που με αμόλυσε ο κατασκευαστής μου είναι ο αληθινός κόσμος, νεράιδα! Τουλάχιστον όπως τον αντιλαμβάνονται κι έτσι συναινούν στη διαμόρφωση και παγίωσή του αυτοί που εσύ ονομάζεις "αληθινοί άνθρωποι!"
Αλήθεια, πού τη βλέπεις εσύ τη δική τους Αλήθεια; Κι εμένα μόνο βουτηγμένο στο ψέμα! Τουλάχιστον τα δικά μου ψέματα είναι
αυτό που λέμε "αθώα ψέματα", καθορίζονται από την ανωριμότητα και παιγνιώδη διάθεση της παιδικής αθωότητας και όχι, δεν κόβομαι καθόλου να ωριμάσω και να γίνω σαν αυτούς!  - ή μήπως ήδη μου συμβαίνει; Δηλαδή να συμμετέχω στα τερατώδη ψέματά τους, στα δόλια παιχνίδια τους, παιχνίδια εξαπάτησης κι αυτοεξαπάτησης και εξόντωσης και πολέμου και ολέθρου..Δεν θέλω, όχι δεν θέλω καθόλου να γίνω γρανάζι στην αποτρόπαια πραγματικότητά τους! Στους παραμυθόκοσμους, απ' όπου έρχεσαι κι εσύ αλλά απ' όπου κατάγομαι κι εγώ και ξεβράστηκα σα ναυαγός εδώ, τουλάχιστον η πραγματικότητα εκεί είναι εύπλαστη και οι δράκοι μπορούν να νικηθούν! Εδώ όμως, λες και κάποιο ξόρκι άλυτο να ελέγχει το μυαλό σχεδόν όλων, οι περισσότεροι πιστεύουν ότι αυτή η αλλόκοτη κι άρρωστη κατάσταση είναι η μόνη δυνατή και ισχύουσα. Και πως κάθε σκέψη και προσπάθεια για αλλαγή ρότας, δηλαδή αλλαγή αντίληψης των πραγμάτων πρωταρχικά, είναι αθεράπευτα ουτοπική και καταδικασμένη σε αποτυχία. Και οι δράκοντες σκεπάζουν τις ψυχές, τις συνειδήσεις και τις προοπτικές των ανθρώπων με τις βαριές πυρακτωμένες ανάσες τους σαν ταφόπλακες. Και τα φίδια σέρνονται ανάμεσά τους και χύνουν δηλητήριο που προκαλεί σπασμούς τρέλας και σύγχυσης σε κάθε δαγκωματιά στη σάρκα του κόσμου. Του κόσμου των ανθρώπων που τόσο παγιδευμένος νιώθω εγώ μέσα σε αυτόν, με το ξύλινο κορμάκι μου και την αγνότητά μου που μοιάζει με διακορευμένη κορασίδα από αδίστακτο δίκτυο επαγγελματιών προαγωγών, όσο εμπεδώνω τις αλήθειες του κόσμου αυτού και δονούμαι στους ανισόρροπους παλμούς του!
 Σε παρακαλώ καλή μου νεράιδα! Θέλω να γυρίσω πίσω! Στη θαλπωρή της ανυπαρξίας.. Κάτι άσχημο έχει αρχίσει και μου συμβαίνει, αφού τα ψέματα έχουν αρχίσει και γίνονται η φύση μου και η πίστη μου σε οτιδήποτε όμορφο, αυθεντικό, θαυμαστό, μαγικό, παραμυθένιο..Η πίστη μου στη μαγεία της ύπαρξης έχει αρχίσει και κλονίζεται ανεπανόρθωτα! Μήπως έχω αρχίσει και ωριμάζω; Μήπως αποκτήσω κι εγώ σάρκα και οστά όπως αυτοί;
 Αχ, εσύ αιθεροβάμονα Τζεπέτο! Δεν ξέρεις πως αυτός ο κόσμος δεν είναι κατάλληλος για παιδιά; Ήξερε καλά τι έκανε ο Πήτερ Παν που επέλεξε τη μακρινή μαγική ουτοπία του. Μόνο εκεί οι όμορφες σκέψεις σού δίνουν φτερά να πετάξεις!"

Τα δάκρυα του Πινόκιο πότιζαν σαν την πρώτη βροχή του φθινοπώρου το χώμα.

Η νεράιδα συγκινημένη τον χάιδεψε απαλά στο κεφάλι, αιωρούμενη από πάνω του.

" Καλέ μου, λυπάμαι πολύ που νιώθεις έτσι! Λυπάμαι πολύ που υπάρχουν τόσα ενδεχoμένως παιδιά σαν εσένα που μπορεί να αισθάνονται έτσι! Που εξααναγκάζονται να μεγαλώνουν πρώιμα, αν καταφέρουν κι αυτό, και  κοινωνούν όλη την ασχήμια, τα δεινά, τη δυστυχία και τις αστοχίες αυτού του κόσμου! Δεν πρέπει να είναι έτσι! Όχι! Αυτό που περιγράφεις μοιάζει με το χειρότερο παραμύθι που έχει ποτέ ειπωθεί. Και ίσως να'χεις δίκιο!
 Όμως εγώ θα σου πω ένα μεγάλο και πολύτιμο μυστικό:
Ο κόσμος αυτός δεν είναι ο μοναδικός που μπορεί να υπάρξει και οι δράκοι δεν είναι ανίκητοι-ποτέ δεν ήταν, όπως σωστά το υποπτεύτηκες με τα αλάνθαστα παιδικά σου αισθητήρια! Η ισχύς τους φωλιάζει πρώτα στο μυαλό των ανθρώπων και στη συνέχεια καθορίζει την πραγματικότητά τους.
 Μην αφήνεις να σε καταπίνει η μαυρίλα και οι στάχτες της και να σε ξερνάει γεμάτο πληγές. Όρθωσε το ξύλινο κορμάκι σου μπροστά στα σκυφτά και καμπουριασμένα ανθρώπινα κορμιά, από τα άχρηστα πράγματα που κουβαλούν στους ώμους τους. Και πες τους το, φώναξέ τους το! Αυτή είναι η πιο σπουδαία αλήθεια που σου χρειάζεται και  μπορεί να σε κάνει ν'αλλάξεις, να εξανθρωπιστείς μ'έναν τρόπο που θα βάλει το λιθαράκι του στο χτίσιμο ενός κόσμου διαφορετικού. Εκεί όπου τα παιδιά θα έχουν την παιδική ηλικία που τους πρέπει και οι μεγάλοι θα διατηρούν μέσα τους την αγνότητα του παιδιού.
 Μη φοβάσαι πια καλέ μου. Όχι άλλα ψέματα στον εαυτό σου και στους άλλους! Πώς αλλιώς θα τους βοηθήσεις και αυτούς και τον εαυτό σου; Μη φοβάσαι πια!"

Και καθώς η νεράιδα εξαφανιζόταν μ' ένα γλυκύτατο χαμόγελο από μπροστά του, ο μικρός ξύλινος Πινόκιο ένιωσε μια ευεργετική ζεστασιά να θερμαίνει τα μέσα του και να δίνει δύναμη στα μέλη του. Και στην καρδιά του.

Ο Ένοικος... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου