ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Κυριακή 24 Δεκεμβρίου 2017

Με κουπόνια σίτισης ζουν εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης στις ΗΠΑ


Συνδέστε το παρακάτω άρθρο και με αυτές τις αναρτήσεις (απ'όπου και παραθέτουμε και κάποια αποσπάσματα):
  • Την έβαψες αν είσαι φτωχό παιδί με προβλήματα στη χώρα της "ελευθερίας": " Juvenile Court Fees Punish Children for Their Families’ Poverty "Στη χώρα των μεγάλων κοινωνικών ανισοτήτων, των φυλετικών διακρίσεων και του κοινωνικού ρατσισμού, των ναρκωτικών ως μέσο καταστολής, αδρανοποίησης και αποδόμησης των κοχλάζουσων μαζών, της στρατιωτικοποιημένης αστυνομίας και της πλήρους ασυδοσίας της τραπεζικής μαφίας και των πολυεθνικών εταιρικών παρασίτων-δηλαδή των πραγματικών κυβερνώντων. Και που, ως αλαζονικός διαπλανητικός προαγωγός, αρέσκεται στο να διαχέει προς τα έξω το status και τα κυρίαρχα ήθη της και να τα μεταλαμπαδεύει στον υπόλοιπο κόσμο...) 
  Στη χώρα της "ελευθερίας" η ελευθερία, αφού βρέθηκε κλινικά νεκρή, στο τέλος κατέληξε θαμμένη και νεκρή. Στη βαθιά συντηρητική και αστυνομοκρατούμενη "ντίσνεϋλαντ" των πολυεθνικών μονοπωλίων, των γενετικά τροποποιημένων δηλητηρίων που επιβάλλονται ως "τροφή", των 9/11 που κατασκευάζονται για να δολοφονούνται και τα τελευταία ατομικά και συλλογικά δικαιώματα, εκεί όπου απαγορεύεται και ουσιαστικά ποινικοποιείται η έλλειψη στέγης και συλλαμβάνουν ανθρώπους που ταΐζουν αστέγους ή επιβάλλουν βαριά πρόστιμα σε πρωτοβουλίες οργανωμένης σίτισής τους, εκεί όπου ένας στους έξι τρέφονται με κουπόνια σίτισης.
Η χώρα που δημιουργεί, εκπαιδεύει, εξοπλίζει και ξαμολάει τους πιο επικίνδυνους εξτρεμιστές-τρομοκράτες (ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ "ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ": " Ο ψεύτικος πόλεμος του Ομπάμα ενάντια στο ισλαμικό κράτος (ISIS), το οποίο προστατεύεται από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους της " ), υπέρ των σκοτεινών της ατζέντων και συμφερόντων που σπέρνουν το χάος. Εκεί όπου κάποτε συντάχθηκε ένα από τα πιο υποτίθεται πρωτοποριακά συντάγματα του κόσμου-σημερινό ανυπόληπτο κουρελόχαρτο στο σημερινό βασίλειο των βαρώνων κάθε λογής ναρκωτικών ουσιών, με αρχινονό "δον Κορλεόνε" το ίδιο το υποκριτικό κράτος (Κράτος δηλ. Οργανωμένο Εγκλημα). Εκεί όπου η στρατιωτικοποιημένη αστυνομία-μαντρόσκυλο των μεγαλοαστών και της μαφίας του χρήματος είναι έτοιμη κάθε στιγμή να σκοτώσει σαν σκυλιά τους ανθρώπους. Ανεξαρτήτου χρώματος, αν κι ανέκαθεν έτρεφε αδυναμία σε αυτούς που θεωρούνταν κι εξακολουθούν προφανώς να θεωρούνται αποπαίδια ενός κατώτερου θεού. Γι'αυτό και παραμένουν περιθωριοποιημένοι κι εκτός "αμερικανικού ονείρου" και "ευκαιριών" του, σε καταλυτικά μεγάλο ποσοστό τους.
  •  Εκεί δηλαδή όπου (απόσπασμα από ανάρτηση του Ένοικου): κανονικότητα στη "χώρα της ελευθερίας" και της "θεϊκής συμμαχίας" σε πόλεμο κατά των πάντων είναι πλέον το γεγονός ότι: "από το ξεκίνημα της χρηματοπιστωτικής κρίσης τριάντα εκατομμύρια Αμερικανοί, 13 εκ. νοικοκυριά καλύτερα, εκδιώχθηκαν από τα σπίτια τους – γεγονός που συνεχίζεται ακόμη και σήμερα. Πολλοί από αυτούς είναι είτε απλά άστεγοι, είτε μένουν σε σκηνές, είτε σε υπονόμους, είτε σε «παραγκουπόλεις» που δημιουργούν στην έρημο, είτε σε φθηνότερα διαμερίσματα – ενώ 50 εκ. άνθρωποι (το 20% σχεδόν του πληθυσμού) ζουν από τα κουπόνια διατροφής. Αρκετές από τις αμερικανικές αυτές «φαβέλλες» μοιάζουν με καταυλισμούς προσφύγων – ενώ κάποιες άλλες, κατασκευασμένες στην έρημο, αποκαλούνται «πόλεις-πλάκες». Ονομάζονται έτσι, επειδή χρησιμοποιούνται παλιά αυτοκίνητα και λεωφορεία ως χώροι διαμονής των ανθρώπων - τα οποία πρέπει κανείς να καλύψει με πέτρινες πλάκες, για να μην τα παρασύρει ο δυνατός άνεμος της ερήμου. Χιλιάδες από αυτούς τους ανθρώπους έχουν γίνει πλέον αόρατοι για το σύστημα – δεν υπάρχουν και δεν καταγράφονται πουθενά, ενώ κανένας δεν ενδιαφέρεται για το αν ζουν ή πεθαίνουν."

Με κουπόνια σίτισης ζουν εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης στις ΗΠΑ
του Αλέκου Αναγνωστάκη

Η περιγραφή, αυτολεξεί, είναι από τον κύριο Χ και είναι ωμή! «Ένα παιδί που γεννιέται στη φτώχεια δεν έχει σχεδόν καμιά πιθανότητα να ξεφύγει από τη φτώχεια στις σημερινές Ηνωμένες Πολιτείες. Τα φτωχά παιδιά έχουν ελάχιστη ή καμία πρόσβαση σε ποιοτική διατροφή για να αναπτυχθούν, στο σύστημα υγείας ή σε μια αξιοπρεπή εκπαίδευση, παράγοντες που αποτελούν όλοι κλειδιά για να ξεπεράσουν τη φτώχεια».

Οι ΗΠΑ από χώρα της μεγαλύτερης κινητικότητας από το ένα κοινωνικό στρώμα στο άλλο έχουν μεταμορφωθεί ανεπίστρεπτα στη χώρα των οριστικά χαμένων ευκαιριών.

«Οι φτωχοί δεν έχουν καμιά πιθανότητα να ακουστούν οι φωνές τους, καμιά πιθανότητα να επηρεάσουν την πολιτική που χαράσσεται. Οι φτωχότεροι Αμερικανοί συχνά βρίσκονται στη φυλακή, στερούνται το δικαίωμα ψήφου επειδή έχουν ποινικό μητρώο, ή δυσκολεύονται να πάνε στα εκλογικά κέντρα, εν μέσω ορισμένων συνειδητών προσπαθειών για την αποτροπή της συμμετοχή στις εκλογικές διαδικασίες και ακόμη και την εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους, κάτι που αποτελεί τη βάση για την (σ.σ. αστική) δημοκρατία».

Το συμπέρασμα του κυρίου Χ πως «οι τρέχουσες τάσεις στις ΗΠΑ στην πραγματικότητα υπονομεύουν τη δημοκρατία» είναι βάσιμο. Κι αυτό γιατί η φτώχεια αυτή καθ’ αυτή ξεπετά τους σύγχρονους κολασμένους έξω και από τα στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα. Η φτώχεια στην ουσία εθίζει, επωάζει τον ολοκληρωτισμό σε σύγχρονη μορφή. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος η φτώχεια, όχι σπάνια, ποινικοποιείται.

Οι απόψεις που προωθούνται από πολιτικούς εντός των φτωχών αλλά και γενικότερα είναι πως «οι πλούσιοι είναι τολμηροί, αλτρουιστές, σκληρά εργαζόμενοι, αφοσιωμένοι», ενώ οι φτωχοί «χαμένοι, μικροαπατεώνες, άνθρωποι που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το σύστημα».

Οι απόψεις αυτές έχουν πέραση. Προωθούνται όχι μόνο για να δικαιολογηθούν οι περικοπές στις υπηρεσίες πρόνοιας και οι αντιλαϊκές  φορολογικές μεταρρυθμίσεις που ευνοούν τους πλουσιότερους αλλά για λόγους ευρύτερους. Στην ουσία οι ιδέες αυτές επικυρώνουν την κυριαρχία της αμερικάνικης αστικής τάξης, αφού οι ιδέες δεν είναι τίποτε άλλο από την ιδεατή έκφραση των κυρίαρχων υλικών σχέσεων, είναι οι κυρίαρχες υλικές σχέσεις που συλλαμβάνονται σαν ιδέες.

Οι απόψεις αυτές είναι λανθασμένες. Αλλά  η κυρίαρχη ιδεολογία δεν χρειάζεται να είναι σωστή από την άποψη της θεωρητικής τεκμηρίωσης για να μπορεί να λειτουργήσει. Λειτουργεί επειδή είναι ήδη κυρίαρχη, δηλαδή είναι ήδη μη αμφισβητήσιμη από τις κυριαρχούμενες τάξεις. Στο κάτω κάτω εντέλει «το βασικό επιχείρημα της κυρίαρχης ιδεολογίας είναι τα όπλα της αστυνομίας», κατά τον Γκράμσι.

Δεν ξενίζει επομένως η περιγραφή του κύριου Χ όταν σημειώνει πως «ένα συνηθισμένο σενάριο είναι η επιβολή προστίμου από αστυνομικούς σε έναν άστεγο επειδή κοιμόταν στον δρόμο ή χασομερούσε. Το ποσό του προστίμου αυξάνεται καθώς μένει απλήρωτο, το διογκώνουν προσαυξήσεις και τόκοι. Τελικά ο άνθρωπος στον οποίο επιβλήθηκε καταλήγει στη φυλακή. Χάνει όποια δουλειά πιθανόν είχε κι αποκτά ποινικό μητρώο, κάτι που κάνει ακόμη δυσκολότερο το να βρει δουλειά. Αυτή η πορεία συχνά επιτείνεται λόγω της ασκούμενης πολιτικής».

Με λίγα λόγια ποινικοποιούν τη φτώχεια.

Ο κύριος Χ που περιγράφει την κατάσταση σήμερα, Δεκέμβρης του 2017, δεν είναι  άλλος από τον Φίλιπ Άλστον ο οποίος έχει οριστεί από το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των Ηνωμένων Εθνών ως Ειδικός Επιτετραμμένος του ΟΗΕ για την Ακραία Φτώχεια και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.

Ο  Άλστον προειδοποιεί ότι οι δείκτες της φτώχειας και της ανισότητας στις ΗΠΑ βρίσκονται σε επίπεδα συναγερμού, οδεύουν να επιδεινωθούν επί των ημερών του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και απειλούν τη δημοκρατία στη χώρα. Τόνισε δε πως οι εμπειρίες από  τους καταυλισμούς των αστέγων στην Καλιφόρνια ως τις μικρές πόλεις του νότου και το κατεστραμμένο από τον πρόσφατο κυκλώνα Μαρία νησί του Πουέρτο Ρίκο δείχνουν πως  σχεδόν οι μισοί από  τους φτωχούς βιώνουν αυτήν που αποκαλείται «βαθιά φτώχεια», κάτι που σημαίνει ότι δεν έχουν κανέναν τρόπο να ξεφύγουν από την κατάστασή τους.

Αντανάκλαση της αύξησης της φτώχειας και της ανισότητας, ανέφερε ο Άλστον, είναι η επανεμφάνιση των εντερικών μολύνσεων από νηματώδη, παρασιτικά σκουλήκια στον αμερικανικό νότο, όπου οι τοπικές αρχές δεν προσφέρουν καθαρό νερό ούτε αποχέτευση κι αναγκάζουν τους πολίτες να πληρώνουν οι ίδιοι γι’ αυτές τις βασικές υπηρεσίες. Αναφέρθηκε επίσης σε εργαζομένους της Wal-Mart Stores Inc, μιας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες πολυκαταστημάτων στις ΗΠΑ, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να βασίζονται στα κυβερνητικά κουπόνια τροφίμων για να ζουν, διότι δεν μπορούν να επιβιώσουν μόνο με τους μισθούς που βγάζουν παρότι έχουν θέσεις πλήρους απασχόλησης.

Σε αυτές τις συνθήκες, παράλληλα με το νεοφασισμό, στις ΗΠΑ σιγά αλλά βασανιστικά αναγεννιέται ένα σύγχρονο εργατικό και μαρξιστικό ρεύμα, μάχιμο και στο πεδίο της δουλειάς και των δικαιωμάτων αλλά και στο επίπεδο των ιδεών. Το ρεύμα αυτό περιλαμβάνει όλες τις παραλλαγές της Αριστεράς.

Τα κοινωνικά ξεσπάσματα σε διάφορες πολιτείες της σύγχρονης φτώχειας κρύβουν μέσα τους και το αυθόρμητο και το συνειδητό.

Κυρίως όμως αποκαλύπτουν την ανάγκη ο άνθρωπος να ζήσει σήμερα ανθρώπινα!


το διαβάσαμε στο info-war



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου