ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014

ένα χειμαρώδες άρθρο: "Άκου δούλε Ρωμιέ... "

Σχόλιο δικό μας: Το άρθρο που θα ακολουθήσει, με τη μεγάλη αυστηρότητα του ύφους και τη σκληρότητα των όσων λέει (όσον αφορά το πρόσωπο-"σύμβολο" στο οποίο απευθύνεται), ελάχιστα απέχει σύμφωνα και με την άποψή μας από την ουσία των πραγμάτων και την αλήθεια. Όσο δυσάρεστη ή σκληρή ακούγεται αυτή στα αυτιά αυτών που αρέσκονται να καλλωπίζουν και να εξιδανικεύουν πρόσωπα και καταστάσεις κι εκείνων που τέτοιες διεργασίες τις αφομοιώνουν αμάσητες και χωρίς σοβαρή κριτική σκέψη.
 Το βίντεο με τα συνοδευτικά σχόλια που παρατίθεται πρώτα, ακριβώς από κάτω, πάρθηκε από το άρθρο του ΥΠΝΟΒΑΤΗ (Β)ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΩΣ ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ, το οποίο υπέδειξε κι ο Ένοικος στην ανάρτησή του με τίτλο  " τὸν Ἕλληνα εἰς ὅλα ἀνώτερο τὸν βρίσκω, κι ἀπάνω στὴν καρέκλα χαρούμενος πηδῶ "
 Μ. Θεοδωράκης γήπεδο ΑΕΚ 1966 Παρουσίαση Ελένη Ροδά 
{Μίκης Θεοδωράκης, Γιάννης Ρίτσος - Ρωμιοσύνη (γήπεδο ΑΕΚ 1966, παρουσίαση από την ηθοποιό Ελένη Ροδά: "Σήμερα περισσότερο ίσως από κάθε άλλη φορά είναι ανάγκη να πιαστούμε σφιχτά χέρι με χέρι έλληνες καλλιτέχνες και λαός, για να υπερασπιστούμε την ελληνική λαϊκή κουλτούρα. Σκοτεινές δυνάμεις πνίγουν το ελληνικό τραγούδι στο Ε.Ι.Ρ. Οι ίδιες δυνάμεις προσπαθούν να επιβάλλουν ιδιαίτερα μέσα στη νεολαία μας τα βάρβαρα ήθη των γιεγιέδων. Η απάντησίς μας πρέπει να είναι δημιουργική, επιβλητική, χωρίς ανάσα έως τον θρίαμβο της ελληνικής μουσικής, γνήσιου φορέα του ελληνικού ήθους. Η απάντησίς μας κλείνεται και θα κλείνεται μέσα σε μια μόνο λέξη: Ρωμιοσύνη")
Όλη η δυτικοφοβία, ο ρατσισμός, ο σωβινισμός, η σεμνοτυφία, η ηθικολογία, η υποκρισία και ο πολιτισμικός κομπλεξισμός τής διαρκώς φαντασιούμενης ως απειλημένης (β)ρωμηοσύνης περιέχονται στο παραπάνω μαργαριτάρι. Απορία: εν έτει 1966, το καταγγελόμενο ως κατεχόμενο από ... σκοτεινές δυνάμεις, Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας έπαιζε τόσο συχνά μουσική για "γιεγιέδες"; Έπαιζε δηλαδή Beatles, Rolling Stones, Animals, Cream, Kinks, Zombies, Buffalo Springfield, Who, Mamas And Papas, Music Machine, Lovin' Spoonful;;;!!!
Οι παραπάνω αντιδυτικές ρωμηοσυνιές επαναλήφθηκαν μέχρι κεραίας, λίγους μόλις μήνες αργότερα από τους χουντικούς συνταγματάρχες και αποτέλεσαν τις κατευθυντήριες γραμμές της χουντικής "εκπαιδευτικής" και αστυνομικής στάσης προς τη νεολαία. Η Ρωμηοσύνη ενώνει όλους τους ρωμηούς: δεξιούς, αριστερούς, "φασίστες" και "δημοκράτες", ανεξάρτητα από τις ιδεολογικές βιτρίνες τους.}


Άκου δούλε Ρωμιέ…
του Κλείτορα (26 Νοεμβρίου 2010)

…άκου καλά για να τελειώνω μαζί σου επειδή πολύ σε ανέχτηκα δεκαετίες τώρα. Εσύ ρωμιέ Θεοδωράκη μια χαρά τα πέρασες σκύβοντας όπως ο ίδιος παραδέχεσαι, επί 70 χρόνια το κεφάλι. Οι άλλοι που δεν έσκυψαν το κεφάλι όπως εσύ βρίσκονται ακόμα πεταμένοι στα ρέματα και στις βουνοπλαγιές όπου τους έφαγαν οι σκύλοι επειδή ακριβώς δεν δέχτηκαν όπως εσύ να σκύψουν το κεφάλι. Ριζίδια σαν και τα δικά σου δεν τα θέλουμε, καλύτερα να μας λείπουν, δούλε ρωμιέ που σκύβεις το κεφάλι. Το ήθος και τις ιδέες που πρεσβεύεις δούλε ρωμιέ δεν τα έχουμε ανάγκη. Αυτά που πρεσβεύεις είναι αυτά ακριβώς που μέχρι σήμερα κυβερνούν.

Χόρτασες δούλε ρωμιέ. Χόρτασες καημένε, χόρτασες χρήμα δόξα φήμη και μεγαλεία και είναι αυτό ακριβώς το “νόθο σύστημα ξένης εξάρτησης” που σε χόρτασε και σε διατηρεί χορτάτο να μας λες μπαρούφες. Έγλυψες και προσκύνησες κατουρημένες ποδιές από τους πάντες. Έγλυφες την χούντα από τα παρισινά σαλόνια, έγλυψες το ΚΚΕ το Ισραήλ τις ΗΠΑ την Ρωσία έγλυψες έγλυψες έγλυψες και ακόμα γλύφεις ρωμιέ! Έτσι γλύφοντας αριστερά και δεξιά αναρριχήθηκες εκεί όπου τώρα βρίσκεσαι. Γλύφοντας και με σκυμμένο το κεφάλι έφτασες εδώ που έφτασες και τώρα που πια δεν έχεις τίποτα να χάσεις ξαμολήθηκες να με φλομώσεις στην μπαρούφα πάλι. Νομίζεις ρωμιέ, νομίζεις πως μπορείς να σηκώσεις κεφάλι μετά από εβδομήντα χρόνια που το θυμήθηκες, αλλά ξέχασες δυστυχισμένε πως όταν εσύ κονόμαγες με σκυφτό το κεφάλι στα Παρίσια εδώ κάποιοι χάναν το κεφάλι από τους ώμους τους.


Δεν δικαιούσαι να μιλάς Ρωμιέ. Εσύ και τα φιλαράκια σου δεξιά και αριστερά, είναι που φέρατε την χώρα σε αυτό το χάλι. Είσαι εσύ Ρωμιέ συνυπεύθυνος με όλους αυτούς για το σημείο που τώρα βρισκόμαστε. Έσωσες το κεφάλι σου κρατώντας το σκυμμένο αλλά τώρα μην θέλεις να σώσεις κι εμάς με τον ίδιο τρόπο. Δεν θέλουμε. Να λείπει το βύσσινο! Κράτα το σκυμμένο σου κεφάλι, κράτα και το ήθος σου, κράτα και τον πατριωτισμό σου, δεν τα έχω ανάγκη. Μπορώ καλύτερα χωρίς αυτά και χωρίς να σκύβω το κεφάλι σαν εσένα.

Κατάντησες (φυσικά) τώρα στα γεράματα κοινός αγύρτης ρωμιέ. Νομίζεις όταν λες πως «Τα πάθη που θα διαβάσετε {στην αυτοβιογραφία σου} είναι τα πάθη ενός ολόκληρου λαού» διότι δεν έχεις κανένα δικαίωμα να καπηλεύεσαι τους χιλιάδες νεκρούς, που ούτε καν τους γνωρίζεις, επειδή έγραψες μερικά ωραία τραγουδάκια. Τότε καημένε η προπαγάνδα χρησιμοποίησε εκείνα τα τραγουδάκια σου για να εγκλωβίσει τους ανυποψίαστους σε ιδεολογικό μαντρί (στρατόπεδο το λέτε) κρατώντας τους ρωμιούς, μην τυχόν και γίνουν έλληνες όνομα και πράγμα. Εκείνη η αριστερή προπαγάνδα ήταν ρωμιέ που σ’ έκανε διάσημο και πλούσιο. Αν δεν ήταν εκείνη η ιδεολογική προπαγάνδα σήμερα ίσως να μην σε ήξερε ούτε η μάνα σου ρωμιέ. Και ήταν εκείνη η προπαγάνδα που διατήρησε το ρωμαίικο στον τόπο τούτο μέχρι σήμερα. Να πας λοιπόν να σε διαβάσει κανας παπάς ρωμιέ μιας κι είσαι και χριστιανός δούλος του θεού.

Εγώ βλέπεις δεν ξεχνάω ρωμιέ.
Δεν ξεχνάω ούτε τους νεκρούς γονείς μου ούτε τις προδοσίες που τους κάνατε εσύ και οι ιδεολογίες σου. Και ποιές ιδεολογίες σου αλήθεια; Από την αριστερά στην δεξιά από την δεξιά στο κέντρο κι απο κει πάλι στην αριστερά και πάει λέγοντας σε όλη την δυστυχισμένη σου ζωή ρωμιέ. Έκανες τα πάντα για να παραμείνουμε ρωμιοί και να φτάσουμε εδώ που φτάσαμε.

Την σπορά και των δικών σου ιδεών βλέπουμε σήμερα. Την δική σας σπορά βιώνουμε, την σπορά των μεταλλαγμένων. Δεν θέλουμε! Όχι μην σπείρεις άλλο. Ό,τι έσπειρες έσπειρες, αρκεί. Αρκεί διότι όπως φαίνεται ούτε κι εσύ ο ίδιος δεν ανέχεσαι την ρωμαίικη σπορά σου και γι αυτό τσαμπουνάς τώρα στα γεράματα πως θα κάνεις κίνημα. Τι κίνημα να κάνεις βρε ξεμωραμένε γέρο; Τι προλαβαίνεις πια εσύ να κάνεις; Ό,τι ήταν να κάνεις το έκανες! Κοίτα τώρα γύρω σου να δεις τι έκανες και σιώπα. Παραδέξου πως έκανες λάθος και βούλωστο γέρο. Διότι το ίδιο εθνικιστής και πιο εθνικιστής και από τους εθνικιστές ήσουν είσαι κι εσύ! Όλη σου την ζωή ένα τεράστιο κράτος ονειρευόσουν. Ε τώρα που τα κατάφερες κι εσύ, πάρε τεράστιο κράτος και να δούμε ποιός θα το ταΐσει γέρο.

Τράβα λοιπόν να κάτσεις αγκαλιά με τον Μαρκεζίνη και παράτα μας. Δεν έχεις λόγο πια. Πλέον μόνο οι εναπομείναντες ρωμιοί σε ακούν ξεμωραμένε. Εύχομαι σε επίπεδο συμβολισμού αφού τόσο σου αρέσουν οι συμβολισμοί, εύχομαι μαζί σου να πεθάνει και ο τελευταίος ρωμιός και η ρωμιοσύνη. Άιντε μπας και εκλείποντας η γενιά σου καταφέρουμε οι έλληνες να φτιάξουμε μια καλύτερη πατρίδα ανώτερη του κράτους σας. Διότι αν δεν το έχεις καταλάβει ακόμα ρωμιέ Μίκη Θεοδωράκη, εσύ και το σινάφι σου φτιάξατε ένα κράτος που τρώει τους υπηκόους του πολεμώντας ηρωικά τους… εχθρούς και τώρα φοβάσαι μην όλο αυτό χαθεί. Να χαθεί λοιπόν. Να χαθεί το ρωμαίικο μαζί μ’ εσένα τον ρωμιό μπας και καταφέρουν οι έλληνες να φτιάξουν μια πατρίδα που να μην τρώει τα παιδιά της. Μια πατρίδα (και όχι ένα κράτος) που αντί να πολεμάει εχθρούς να διαπαιδαγωγεί Ανθρώπους. Η ηρωική εποχή τελείωσε για την Ελλάδα γέρο. Καιρός να γίνουμε φυσιολογικοί άνθρωποι αντί μισότρελοι ήρωες.

«Επί 70 χρόνια σκύβω το κεφάλι και περιµένω, µε τους επιζήσαντες του Εµφυλίου, για να έλθει η στιγµή όπου τα αναγεννητικά ριζίδια θα αποτινάξουν κάθε νόθο σύστηµα ξένης εξάρτησης για να ρίξουν σπορά ιδεών, ήθους και πατριωτισµού.Αυτό που λέγεται πάντα Ρωµιοσύνη», έλεγε χτες ο Μίκης.
Φέτος έκλεισε τα 85 του και παραµένει ένας µεγάλος γρίφος. Ο Μίκης Θεοδωράκης συγκρούστηκε µε τους πάντες (από τη χούντα µέχρι την ΚΝΕ και το κράτος του Ισραήλ).Εζησε µέσα στη νεώτερη Ιστορία της Ελλάδας. Και του κόσµου. Και µε τη Μουσική. Κάθε του στιγµή έχει τον δικό της παρεµβατικό χαρακτήρα. Γιατί έτσι έµαθε πάντα. Και γιατί κάθε σελίδα της νεώτερης ελληνικής Ιστορίας τον περιέχει.
Θα µπορούσε να σωπάσει την εποχή του ∆ΝΤ και της τρόικας; Στην παρουσίαση, χθες,στο κατάµεστο θέατρο του Ιδρύµατος Μ. Κακογιάννη (ήταν παρών και ο σκηνοθέτης) του βιβλίου «Μίκης Θεοδωράκης 85 χρόνια Αξιος Εστί. Ο συνθέτης αφηγείται τη ζωή του στον Γεώργιο Π. Μαλούχο καιµιλά για την ιστορία της νεότερης Ελλάδας. Από τον Μεσοπόλεµο στη χρεοκοπία» (Εκδ. Π. Κυριακίδη) επιβεβαίωσε τη διαρκή παρουσία του στα κοινωνικοπολιτικά δρώµενα της Ελλάδας – και σήµερα σε µια εύφλεκτη στιγµή.
«Τα πάθη που θα διαβάσετε είναι τα πάθη ενός ολόκληρου λαού», έλεγε χτες ο Μίκης µε τον χειµαρρώδη – όπως πάντα – λόγο του. «Το “Αξιος Εστί” έχει αυτοβιογραφικό χαρακτήρα για να πληροφορηθεί ο λαός την αλήθεια που προσπάθησαν να κρύψουν όλα τα χρόνια οι εθνικόφρονες».
«Ισως το πιο βαθύ αίτιο της σηµερινής κρίσης είναι ότι στις αρχές του 21ου αιώνα η Ελλάδα αυτή του Θεοδωράκη και του Ελύτη και όσων το έργο τους κι οι ίδιοι αντιπροσώπευσαν, έχει ηττηθεί από µιαν άλλη, εύκολη και ψευδεπίγραφη. Το 1975 ο Μίκης ξεσήκωνε την Ελλάδα τραγουδώντας “τη Ρωµιοσύνη µην την κλαις” όµως όταν το 1984 τραγουδούσε“τη Ρωµιοσύνη τώρα να την κλαίς”, στο έργο “∆ιόνυσος”, δεν άκουγε πια κανείς», όπως παρατηρεί ο συγγραφέας Γιώργος Π.Μαλούχος. Και το επισήµανε ο οµιλητής στην παρουσίαση νοµικός Βασίλειος Μαρκεζίνης –του οποίου, όπως είπε ο Μίκης, η παρουσία (καθώς ανήκουν σε διαφορετικά ιδεολογικά στρατόπεδα) είχε «έντονο συµβολικό χαρακτήρα». Στη χτεσινή παρουσίαση αφού ο Μίκης έκανε αναδροµή στην ιστορία του ΕΑΜ και του αγώνα κατά της δικτατορίας, προβλήθηκαν αποσπάσµατα από παλαιότερη λαϊκή συναυλία, στην οποία τραγουδούσε ο ίδιος. Το «παρών» έδωσαν µεταξύ άλλων οι Μιλτιάδης Παπαϊωάννου, Βύρων Πολύδωρας, ∆ηµήτρης Σιούφας, Αννα Νταλάρα, Λουκιανός Κηλαηδόνης κ.ά.

TA NEA

Το διαβάσαμε στον Κλείτορα

4 σχόλια:

  1. Aυτός ο άλλοτε αριστερόστροφος άλλοτε δεξιόστροφος κι άλλοτε "συγκινησιακά φορτισμένος" εθνικισμός του "εμβατηριακού" συνθέτη και πρώην μητσοτακικού υπουργού, προσωπικά μας απωθεί. Ας κάνει βέβαια ό,τι θέλει στις προσωπικές του επιλογές. Αλλά το ότι μεταμφιέστηκε, μετά απ'όλες αυτές τις επιλογές, στον "Σπίθα" ή τη "Σπίθα" που θα άναβε τη μεγάλη φωτιά της ανατροπής στην Ελλάδα των μνημονίων, αυτό πάει πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ χολή! Αν όλα αυτά δεν είναι μικροψυχίες τότε τι θα μπορούσαν να ήταν? αίσχος φίλε μου, κάτι σε βασανίζει, και σου δόθηκε η ευκαιρία να βγάλεις όλο σου το μίσος, αλλά δεν μας λές τον λόγο να καταλάβουμε κι εμείς. Μιλάς γενικώς και αορίστως, για ένα άνθρωπο, που αν μη τι άλλο το έργο του και μόνο είναι αξεπέραστο. Μου θυμίζεις την φράση του ΕΥΡΙΠΙΔΗ " ο φθόνος πρός τον έχοντα έρπει".Δυστυχώς στην περίπτωσή σου επαληθέυεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αυτό που βασανίζει εμένα τον... μικρόψυχο είναι αυτό που αρέσει σ' εσένα τον... μεγαλόψυχο! η βλακοκρατία του ρωμαίικου με βασανίζει εμένα. Εσύ μπορείς να την απολαύσεις ελευθερα αφού ως γνωστόν "όμοιος ομοίω αεί πελάζει" μιας και σου αρέσουν και οι ρήσεις. Κλείτωρ

      Διαγραφή
  3. Κατ'αρχήν σου συνιστώ να κλικάρεις στο σύνδεσμο της ανάρτησης που παραπέμπει στον αρχικό αρθρογράφο που ανέπτυξε τις απόψεις του για τον άνθρωπο τον οποίο εσύ θαυμάζεις, με "πολύ χολή" συνοδευόμενη και με επιχειρηματολογία. Και ανάρτησε κι εκεί τη γνώμη σου. Αλήθεια:όπως εσύ έχεις εκτίμηση σε κάποιον, δεν δικαιούται και κάποιος άλλος να έχει εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη με τη δική σου; Δικαιολογώντας την. Αυτό αυτόματα τον καθιστά μικρόψυχο, γιατί καταρρίπτει μια εικόνα που εσύ είχες στήσει στο μυαλό σου;Είναι λογική αυτή;
    Προφανώς λοιπόν απευθύνεσαι σε εμένα, γιατί ο ανιχνευτής που ανάρτησε αυτό το άρθρο απλώς είπε ότι συμφωνεί με τις θέσεις του και τις θεωρεί αληθείς, ενώ εγώ έκανα το παραπάνω σχόλιο.Μήπως δεν σου πέρασε απ'το μυαλό ότι δεν μιλώ γενικώς κι αορίστως επειδή απλώς καλύπτομαι από όσο γράφονται στο άρθρο; Προσθέτοντας δυο στοιχεία επιπλέον: το γεγονός της πολιτικής θητείας του προσώπου που εσύ θαυμάζεις στην κυβέρνηση ενός από τους μεγαλύτερους δοσίλογους και εκφραστές της πλέον συντηρητικής και αντιλαϊκής "κουλτούρας" στην ελληνική πολιτική Ιστορία, ή είναι ψέμα; Και μιλώντας περί εμβατηριακου συνθέτη, λόγω πάρα πολλών συνθέσεών του που έχουν εμβατηριακό σαφώς-και ιδεολογικά στρατευμένο- ρυθμό, πατώντας πάνω στα ανταρτοτράγουδα και τον αντίστοιχο μιλιταριστικό ρυθμό τους. Και όταν μιλούσε λίγο πριν τη χούντα για τα"βάρβαρα ήθη των γιεγιέδων και την επιβολή τους", ακυρώνοντας ένα τεράστιο ρεύμα κοινωνικοπολιτικής αμφισβήτησης της κυριαρχικής δομής και καθιερωμένης μικροαστικής-μιλιταριστικής αισθητικής, που εκφράστηκε μέσα από την αστείρευτα εμπνευσμένη μουσική γκάμα της πολυτάραχης εποχής του '60 (σε ΗΠΑ, Αγγλία, Ευρώπη..μέχρι Ιαπωνία), πόσο απροκάλυπτα φθονερός και μικρόψυχος -κι αποδίδοντας ύπουλα και μουσική αυθεντία στον εαυτό του- θεωρείς ότι ήταν; Ή δεν ήταν; Εκτός από εθνικιστής περιχαρακωμένος στα "πατροπαράδοτα", τα"ιερά και τα όσια" της "φυλής"; Κι αυτές τις δηλώσεις του περί "γιεγιέδων" -δηλ.αμφισβητούντων των καθιερωμένων δομών και πατροπαράδοτων νοοτροπιών- υιοθέτησε με χαρά και η στρατιωτική χούντα μετά!
    Επίσης, επειδή βλέπω ότι προσπάθησες να στήσεις κι ένα ταιριαστό ψυχογράφημα για το "βασανισμένο" μου άτομο, να σου λύσω την απορία: όταν ήμουν μικρός σα να θυμάμαι ότι η μάνα μου μου έβαζε ν'ακουω όλη την ώρα τραγούδια του Θεοδωράκη, μέχρι που μπούχτισα φαίνεται!Λες να φταίει αυτό; Εγώ πάντως, ακούγοντας καθώς μεγάλωνα πολλή μουσική έκλινα σαφώς προς το πραγματικά αξεπέραστο δημιουργικό έργο του τεράστιου σε αξία Χατζηδάκι!
    Και να κλείσω κι εγώ με ένα ρητό, μια και ο άνθρωπος που εσύ καλώς ή κακώς θαυμάζεις υπήρξε και άτομο με (α)σαφή πολιτική υπόσταση και ενεργή για ένα φεγγάρι συμμετοχή στα πολιτικά πράγματα της "Ρωμηοσύνης": είναι επιβεβλημένο οι ελεύθεροι να έχουν συναίσθηση ευθύνης για τα πολιτικά πράγματα(Δημοσθένης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή