Σχόλιο δικό μας: "Ντου και απαλλοτριώσεις παντού!" Το μότο που εκφράζει απόλυτα τους κυρίαρχους "εθνικούς εργάτες" της "ανάπτυξης". Αυτής που υπηρετεί (εκτός από τις δικές τους καταθέσεις φυσικά) τους τοκογλύφους και μεγάλες εταιρείες.
Για να το πούμε κι αλλιώς: " Φέουδο η "Ελλάς"! Τρεχάτε να προλάβετε! Γη, ορυκτός πλούτος, ακίνητα, και δουλοκτητικό εργατικό δυναμικό σε τιμές μοναδικών ευκαιριών! Επενδύσεις με εξασφαλισμένα υπερ-κέρδη!"
To παλιό αεροδρόμιο της περιοχής του Ελληνικού, ένας χώρος 6,200,000 τ.μ. πρόκειται να πουληθεί 915 εκ. ευρώ, δηλαδή 148 ευρώ το τετραγωνικό, στον επενδυτικό όμιλο “Lamda”, εταιρεία συμφερόντων του Λάτση. Το ΤΑΙΠΕΔ, η ύπαρξη του οποίου και μόνο, αποτελεί σκάνδαλο, έμεινε με μόνο μια πρόταση στα χέρια της, που συμπτωματικά ανήκει σε έναν από τους ντόπιους ολιγάρχες.
Ακόμα κι αν πρόκειται να αξιοποιηθεί ο χώρος ή να ανοίξουν θέσεις εργασίας, αυτό που αγνοεί ο πολύς κόσμος είναι πως οι απαιτούμενες εργασίες που πρέπει να γίνουν ώστε να να καταστεί αξιοποιήσιμο από τον οποιονδήποτε επενδυτή, θα γίνουν με έξοδα του δημοσίου, εν ολίγοις των φορολογουμένων. Το κόστος αυτών των εργασιών κοστολογείται στα 614 εκ. ευρώ.
Τι περιλαμβάνουν αυτές οι εργασίες; Μετεγκατάσταση των φορέων που βρίσκονται μέσα στον ευρύτερο χώρο. Συγκεκριμένα: Του Μητροπολιτικού Κοινωνικού Ιατρείου, υπηρεσιών του Δήμου, πολιτιστικών συλλόγων, αθλητικών ομοσπονδιών και ολυμπιακών ομάδων, της αστυνομίας, της τροχαίας και της πυροσβεστικής και πολλών άλλων υπηρεσιών και φορέων. Μεταξύ των οποίων βρίσκονται το Θεραπευτήριο Χρόνιων Παθήσεων Ανατολικής Αττικής, το Κέντρο Πρόληψης, το σωματείο γονέων & φίλων ατόμων με αναπηρία “ΕΡΜΗΣ”, ο αντίστοιχος πανελλήνιος σύλλογος “ΑΜΥΜΩΝΗ” και άλλα πολλά.
Επιπλέον έργα όπως η κατεδάφιση των κτιρίων, η σύνδεση με το αεροδρόμιο των Σπάτων, η υπογειοποίηση του τμήματος της Ποσειδώνος που περνάει από το συγκεκριμένο σημείο, η επέκταση της γραμμής του τραμ στοιχίζουν πάνω από 1,5 δισ. ευρώ ενώ τα ολυμπιακά ακίνητα που περιλαμβάνονται εντός του χώρου ουσιαστικά χαρίζονται. Συνολικά μιλάμε για κόστος 2-2,5 δισ. ευρώ. Που θα αναλάβει να πληρώσει το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή εμείς. Προσθέστε επιπλέον και την απομάκρυνση των προαναφερόμενων φορέων, που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί και να μην βρουν άλλη στέγη.
Όλα τα παραπάνω προκύπτουν από την επικαιροποιημένη μελέτη της ομάδας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Ένα ακόμη θέμα που προκύπτει, είναι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την τσιμεντοποίηση, αλλά και το κατά πόσο θα μεταβληθεί ο δημόσιος χώρος.
Θα μπορεί ο καθένας να έχει πρόσβαση στην περιοχή της παραλίας ελεύθερα ή θα είναι εμπορικά εκμεταλλεύσιμη; Θα γεμίσει δημόσιος χώρος με εμπορικά κέντρα και εγκαταστάσεις για λίγους με γεμάτο πορτοφόλι;
Η εναλλακτική πρόταση είναι η κατασκευή Μητροπολιτικού Πάρκου, μιας έκτασης πρασίνου όπου θα ωφελήσει την πλειοψηφία των πολιτών και με μικρό κόστος εργασίας και συντήρησης θα αξιοποιήσει τις υπάρχουσες δομές.
Φυσικά το πρώην αεροδρόμιο είναι μια τεράστια έκταση που καλό είναι να αξιοποιηθεί από το να αραχνιάζει και να στέκει σε αχρηστία. Όμως, όπως σε όλα τα πράγματα στην ζωή, σημασία έχουν τα κίνητρα και ποιοι τελικά επιβαρύνονται αλλά και ποιοι κερδίζουν από ένα εγχείρημα. Αν κερδισμένοι είναι οι πολίτες, η πλειοψηφία των ανθρώπων και το Ελληνικό αποτελέσει παράγοντα βελτίωσης της ποιότητας ζωής, τότε έχει καλώς. Στην προκειμένη η νεοφιλελεύθερη λογική, είναι αυτή που επικρατεί με στόχο να προστατεύσει το κεφάλαιο εις βάρος μας.
ΥΓ. Ο Λάτσης δεν ήταν που μας φέσωσε και μέσω της ανακεφαλαιοποίησης της Eurobank;
Το διαβάσaμε στο Unfuck
Για να το πούμε κι αλλιώς: " Φέουδο η "Ελλάς"! Τρεχάτε να προλάβετε! Γη, ορυκτός πλούτος, ακίνητα, και δουλοκτητικό εργατικό δυναμικό σε τιμές μοναδικών ευκαιριών! Επενδύσεις με εξασφαλισμένα υπερ-κέρδη!"
ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
To παλιό αεροδρόμιο της περιοχής του Ελληνικού, ένας χώρος 6,200,000 τ.μ. πρόκειται να πουληθεί 915 εκ. ευρώ, δηλαδή 148 ευρώ το τετραγωνικό, στον επενδυτικό όμιλο “Lamda”, εταιρεία συμφερόντων του Λάτση. Το ΤΑΙΠΕΔ, η ύπαρξη του οποίου και μόνο, αποτελεί σκάνδαλο, έμεινε με μόνο μια πρόταση στα χέρια της, που συμπτωματικά ανήκει σε έναν από τους ντόπιους ολιγάρχες.
Ακόμα κι αν πρόκειται να αξιοποιηθεί ο χώρος ή να ανοίξουν θέσεις εργασίας, αυτό που αγνοεί ο πολύς κόσμος είναι πως οι απαιτούμενες εργασίες που πρέπει να γίνουν ώστε να να καταστεί αξιοποιήσιμο από τον οποιονδήποτε επενδυτή, θα γίνουν με έξοδα του δημοσίου, εν ολίγοις των φορολογουμένων. Το κόστος αυτών των εργασιών κοστολογείται στα 614 εκ. ευρώ.
Τι περιλαμβάνουν αυτές οι εργασίες; Μετεγκατάσταση των φορέων που βρίσκονται μέσα στον ευρύτερο χώρο. Συγκεκριμένα: Του Μητροπολιτικού Κοινωνικού Ιατρείου, υπηρεσιών του Δήμου, πολιτιστικών συλλόγων, αθλητικών ομοσπονδιών και ολυμπιακών ομάδων, της αστυνομίας, της τροχαίας και της πυροσβεστικής και πολλών άλλων υπηρεσιών και φορέων. Μεταξύ των οποίων βρίσκονται το Θεραπευτήριο Χρόνιων Παθήσεων Ανατολικής Αττικής, το Κέντρο Πρόληψης, το σωματείο γονέων & φίλων ατόμων με αναπηρία “ΕΡΜΗΣ”, ο αντίστοιχος πανελλήνιος σύλλογος “ΑΜΥΜΩΝΗ” και άλλα πολλά.
Επιπλέον έργα όπως η κατεδάφιση των κτιρίων, η σύνδεση με το αεροδρόμιο των Σπάτων, η υπογειοποίηση του τμήματος της Ποσειδώνος που περνάει από το συγκεκριμένο σημείο, η επέκταση της γραμμής του τραμ στοιχίζουν πάνω από 1,5 δισ. ευρώ ενώ τα ολυμπιακά ακίνητα που περιλαμβάνονται εντός του χώρου ουσιαστικά χαρίζονται. Συνολικά μιλάμε για κόστος 2-2,5 δισ. ευρώ. Που θα αναλάβει να πληρώσει το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή εμείς. Προσθέστε επιπλέον και την απομάκρυνση των προαναφερόμενων φορέων, που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί και να μην βρουν άλλη στέγη.
Όλα τα παραπάνω προκύπτουν από την επικαιροποιημένη μελέτη της ομάδας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Ένα ακόμη θέμα που προκύπτει, είναι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την τσιμεντοποίηση, αλλά και το κατά πόσο θα μεταβληθεί ο δημόσιος χώρος.
Θα μπορεί ο καθένας να έχει πρόσβαση στην περιοχή της παραλίας ελεύθερα ή θα είναι εμπορικά εκμεταλλεύσιμη; Θα γεμίσει δημόσιος χώρος με εμπορικά κέντρα και εγκαταστάσεις για λίγους με γεμάτο πορτοφόλι;
Η εναλλακτική πρόταση είναι η κατασκευή Μητροπολιτικού Πάρκου, μιας έκτασης πρασίνου όπου θα ωφελήσει την πλειοψηφία των πολιτών και με μικρό κόστος εργασίας και συντήρησης θα αξιοποιήσει τις υπάρχουσες δομές.
Φυσικά το πρώην αεροδρόμιο είναι μια τεράστια έκταση που καλό είναι να αξιοποιηθεί από το να αραχνιάζει και να στέκει σε αχρηστία. Όμως, όπως σε όλα τα πράγματα στην ζωή, σημασία έχουν τα κίνητρα και ποιοι τελικά επιβαρύνονται αλλά και ποιοι κερδίζουν από ένα εγχείρημα. Αν κερδισμένοι είναι οι πολίτες, η πλειοψηφία των ανθρώπων και το Ελληνικό αποτελέσει παράγοντα βελτίωσης της ποιότητας ζωής, τότε έχει καλώς. Στην προκειμένη η νεοφιλελεύθερη λογική, είναι αυτή που επικρατεί με στόχο να προστατεύσει το κεφάλαιο εις βάρος μας.
ΥΓ. Ο Λάτσης δεν ήταν που μας φέσωσε και μέσω της ανακεφαλαιοποίησης της Eurobank;
Το διαβάσaμε στο Unfuck
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου