ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...
Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Πέμπτη, 31 Ιουλίου 2014

Occupation 101


Ένα δυνατό ντοκιμαντέρ, για την παρούσα κατάσταση και τις ιστορικές ρίζες της ισραηλινο-παλαιστινιακής διένεξης [sic]. Αντίθετα με οποιοδήποτε άλλο σχετικό φιλμ, το Occupation 101 παρουσιάζει μια κατανοητή ανάλυση των δεδομένων και της κρυμμένης αλήθειας πίσω από την χωρίς τέλος διαμάχη και διαλύει μερικούς από τους μύθους και τις παρανοήσεις σχετικά με αυτή.
Το φιλμ περιγράφει επίσης τη ζωή υπό την ισραηλινή στρατιωτική κυριαρχία, το ρόλο των ΗΠΑ στην διαμάχη, και τα κύρια εμπόδια στο δρόμο για μια διαρκή και βιώσιμη ειρήνη. Οι ρίζες της διαμάχης εξηγούνται μέσα από μαρτυρίες από καθηγητές, ακτιβιστές της ειρήνης, δημοσιογράφους, θρησκευτικούς ηγέτες και συμμετέχοντες σε ανθρωπιστικές αποστολές, που οι φωνές τους συχνά «κόβονται» από τα ΜΜΕ των ΗΠΑ.
Το φιλμ καλύπτει σειρά θεμάτων, που περιλαμβάνουν: το πρώτο κύμα εβραϊκής μετανάστευσης από την Ευρώπη το 1880, τις ταραχές στη δεκαετία του 1920, τον πόλεμο του 1948 και του 1967, την πρώτη Ιντιφάντα του 1987, την ειρηνευτική διαδικασία του Όσλο, την επέκταση των ισραηλινών εποικισμών, το ρόλο της κυβέρνησης των ΗΠΑ, τη δεύτερη Ιντιφάντα του 2000, το Τείχος και την ισραηλινή αποχώρηση από τη Γάζα, όπως και μαρτυρίες από τα θύματα αυτής της τραγωδίας.


Δείτε το ΕΔΩ


το είδαμε στη Βιντεοθήκη - Αυτομόρφωση 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου