ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

"2+2=5 " μικρού μήκους ταινία για τη χειραγώγηση και βαρβαρότητα του συστήματος





Μια θαυμάσια ταινία μικρού μήκους: σ'ένα σχολείο που διευθύνεται από ένα αυταρχικό καθεστώς (όπως συμβαίνει και σε ολόκληρες κοινωνίες), ο "δάσκαλος-αυθεντία" διδάσκει στους μαθητές-θύματα του ολοκληρωτισμού ότι "δύο και δύο= πέντε!" Αφού πρώτα ο διευθυντής (ή μάλλον η φωνή του, συμβολίζοντας ίσως και την αόρατη εξουσία) πληροφορεί τους μαθητές ότι θα υπάρξουν "κάποιες αλλαγές στο σχολείο". Και, βέβαια, χρησιμοποιείται από τον "ειδικό"-όργανο της εξουσίας η ψυχολογικά επιτυχημένη τεχνική της ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ, όπου όταν ένα ψέμα (όσο "εξόφθαλμο" κι αν είναι και δεν αντέχει στην κριτική της λογικής) επαναλαμβάνεται συνέχεια, τότε στο τέλος γίνεται δεκτό από τους άλλους ως αλήθεια! Πάντα, όμως, υπάρχουν τα σκληρά καρύδια της συνείδησης, που απειλούν να εκθέσουν αυτές τις πρακτικές και να ξεσκεπάσουν την απάτη των "τσοπάνηδων". Όταν λοιπόν δεν το βάζουν κάτω, όπως ο μαθητής της ταινίας που αντιμετωπίζει με ηρωικό σθένος τον άκαμπτο "δάσκαλο", τότε το Σύστημα επιστρατεύει τα μαντρόσκυλά του (οι εκπαιδευμένοι "ορθά" υποδειγματικοί μαθητές  στο φιλμάκι) να κάνουν τη βρωμοδουλειά: να εξοντώσουν τον ανεπιθύμητο, για να παραδειγματιστούν και όλοι οι άλλοι (προσέξτε ότι οι συμμαθητές του αμφισβητία τού παραπονιούνταν ήδη ότι θα την πληρώσουν όλοι λόγω της στάσης του). Ώστε να μην ξαναϋπάρξουν διαρροές και παρενέργειες σε βάρος της εξουσίας.
(Ο φόβος φυλάει τα έρμα!)

Όμως όταν κάποιος θυσιάζεται για την αλήθεια, τα "σπέρματα που έχει σπείρει" γονιμοποιούνται στην καρδιά και το μυαλό κάποιων λίγων απ'αυτούς που μένουν πίσω. Ώστε τίποτε να μην μπορεί να θεωρηθεί τετελεσμένο και παγιωμένο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου