Μετά από έρευνα και συλλογή πληροφοριών:
Kατ'αρχήν, για να κατανοηθεί πώς εννοούν την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών-προπομπό της ατομικής/συγκριτικής αξιολόγησης (ΠΟΥ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, κι όπου εφαρμόστηκε, όπως στην Αγγλία του'80 της Θάτσερ, εγκαταλήφθηκε γιατί αποδείχτηκε ισοπεδωτική για την εκπαίδευση την ίδια και τις υποδομές της!), πρέπει να διαβαστεί το παρακάτω άρθρο, ακόμα κι από μη εκπαιδευτικούς, από τους γονείς ας πούμε, καθώς το "νέο σχολείο" που οραματίζονται είναι αυτό της ταξικής κατηγοριοποίησης. Δηλ. κατηγοριοποίηση σε "καλά και κακά σχολεία" σε ανταγωνιστική σχέση μεταξύ τους και μετακύληση του Υπουργείου κι άρα του κράτους όλων των ευθυνών για τα προβλήματα και τα στραβά της εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία! Θα είναι το "νέο σχολείο" της υποχρηματοδότησης και της αναζήτησης χορηγών: 15 ερωτήσεις και απαντήσεις για την αξιολόγηση
Στη συνέχεια διαβάσαμε και αυτό: Η «επιστράτευση» των διευθυντών, όπου βάσει εγκυκλίου της 24/3/2014, το Υπουργείο στην ουσία σπέρνει την κατάργηση των δημοκρατικών διαδικασιών (οι περισσότεροι σύλλογοι διδασκόντων απ'ότι πληροφορηθήκαμε, αποφάσισαν κατά της συμμετοχής στην αυτοξιολόγηση-αξιολόγηση μέσα σε αυτά τα απαράδεκτα πλαίσια που προωθούνται) και τον "ρουφιανόσπορο" στα σχολεία κι αποδεικνύεται ως εγκύκλιος-δρομολόγηση τελείως ΠΑΡΑΤΥΠΗ, γιατί και σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα υπ'αρ. 152 του 2013 η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι προαιρετική.
Τις παρακάτω, λοιπόν, επιστολές μας τις έστειλαν με mail:
ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!
α) Δντής Μάρκος Σκούφαλος προς ΔΟΕ:
Eπέλεξα εν γνώσει των συνεπειών του νόμου
Για άλλη μια φορά, δυστυχώς, διπλώσατε τα «λάβαρα του αγώνα» και τα εγκλωβίζετε σε νομικίστικα τερτίπια σε τέτοιο βαθμό, που αδικούν τη συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων/σσων που έδωσαν τη μάχη με ψηλά το κεφάλι και αρνούνται να συμμετέχουν στις διαδικασίες της ψευδεπίγραφης αξιολόγησης. Με την τακτική σας αποστεώσατε κάθε δυνατότητα συνδικαλιστικής έκφρασης, πολιτικής και εν πολλοίς ταξικής σύγκρουσης, που οξύνεται από την αντιλαϊκή συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
Αλήθεια και αν ακόμα ο όρος αστική δικαιοσύνη δε σας λέει τίποτε, αν υποθέσουμε ότι δε δικαιώνεται η προσφυγή, τότε τι θα πείτε στον κλάδο; Τα κεφάλια μέσα; Σε κάθε περίπτωση η συγκυβέρνηση, πολιτικό προσωπικό του κεφαλαίου και της ΕΕ, νομοθετεί ανά πάσα στιγμή κατά το δοκούν και τα αδιέξοδα θα τα βρούμε μπροστά μας ανεξαρτήτως διαχειριστικού πόλου δεξιού, κεντροαριστερού ή «αριστερού».
Με την επιεικώς απαράδεκτη, για να μην πω κατάπτυστη εγκύκλιο του υπουργείου, η οποία εκτός των άλλων είναι κυρίως απονομιμοποιημένη στη συνείδηση του 93,5% των συναδέλφων , επιχειρείται η κατάργησή μου ως μέλους μιας συλλογικής κοινότητας, ως πρώτου μεταξύ ίσων, με κύρια ευθύνη την τήρηση των δημοκρατικά και συλλογικά ληφθέντων αποφάσεων, την καθοδήγηση της σχολικής κοινότητας για ένα δημοκρατικό σχολείο ταγμένο στην υπηρεσία του λαού, τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς σε πνεύμα αλληλεγγύης, άμβλυνσης των αντιθέσεων, ενθάρρυνσης των πρωτοβουλιών τους, έμπνευσης για να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους στην εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού, σε συνθήκες πλήρους απαξίωσης από τις κυβερνήσεις.
Σεβόμενος τα όσα επί 32 χρόνια έχω διδάξει στα παιδιά μας, σεβόμενος την ιστορία μου ως απειροελάχιστη μονάδα του ελληνικού λαού, αδυνατώ και δε θέλω να αυτοκαταργηθώ, να μετατραπώ σε μίσθαρνη οντότητα, καταργώντας ένα συλλογικό όργανο, στρεφόμενος εναντίον ενός εκάστου συναδέλφου ως αξιολογητής –τιμωρός, ως στυγνός εντολέας που περιφρουρεί το σαρκίο του και γι αυτό το λόγο θα σεβαστώ απόλυτα την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων με την οποία δεν επιθυμεί να συμμετέχει στην οργάνωση των ομάδων και στην οποία συμμετείχα!
Δεν πρόκειται να κρυφτώ πίσω από νομικά τερτίπια, δεν έχω τέτοιο δικαίωμα απέναντι στις επιλογές της ζωής μου προσωπικές και πολιτικές, απέναντι στους συναδέλφους μου, απέναντι στα παιδιά μου!
Αγαπητοί συνάδελφοι της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΔΟΕ, οι Καβαφικοί στίχοι διδάσκουν ότι έρχεται η ώρα του μεγάλου Ναι και του μεγάλου Όχι. Αναρωτηθείτε τι διαλέξατε για τους συναδέλφους/σσες. Σε ό,τι με αφορά, επέλεξα εν γνώσει των συνεπειών του νόμου:
Ο αρνηθείς δεν μετανιώνει.
Aν ρωτιούνταν πάλι, όχι θα ξαναέλεγε.
Κι όμως τον καταβάλλει εκείνο τ’ όχι — το σωστό — εις όλην την ζωή του.
ΜΑΡΚΟΣ ΣΚΟΥΦΑΛΟΣ
Δ/ΝΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΧΙΟΥ -11ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ
ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΧΙΟΥ
β) Επιστολή παραίτησης Διευθυντή: "Θέλω να είμαι διευθυντής σ ένα δημοκρατικό σχολείο και όχι ανθρωποφύλακας σ ένα σχολείο φυλακή".
Του Διευθυντή του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου
Η μία μετά την άλλη οι επιστολές παραίτησης ανακοινώνονται από διευθυντές σχολείων, στα πλαίσια μέτρων που προτείνει η ΔΟΕ, ώστε να μπολκαριστεί η αξιολόγηση. Παρακάτω η επιστολή που στάλθηκε από το Διευθυντή του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου και αιρετού ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης Τερζάκη Γεώργιου, προς την κ. Δ/ντρια της Δ/νσης Π.Ε. Ηρακλείου.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ
Του Διευθυντή του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου
Η ώρα της απόφασης ήρθε, όπως έρχεται για τον καθένα μας κάποια στιγμή. Πριν από 7 χρόνια περίπου, όταν έκανα αίτηση για διευθυντής είχα πλήρη συνείδηση του θεσμικού μου ρόλου και των ορίων που προέβλεπαν οι νόμοι και οι διατάξεις . Πίστευα όμως ότι ήμουν διευθυντής σε ένα δημοκρατικό σχολείο. Είχα την άποψη ότι ο διευθυντής πρέπει να έχει το ρόλο του εμψυχωτή και συντονιστή του συλλόγου διδασκόντων. Προσπάθησα όχι πάντα με απόλυτη επιτυχία να συνεργάζομαι με τους συναδέλφους μου, με πειθώ και διάλογο, έχοντας πάντα σαν στόχο, μέσα από συναίνεση τη σωστή λειτουργία του σχολείου.
Το σχολείο μου ,όπως και πολλά άλλα αποφάσισε ομόφωνα να μην συγκροτήσει ομάδες εργασίας για την αυτοαξιολόγηση που είναι ο προθάλαμος της τιμωρητικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού.
Ο υπουργός μου όμως μου απαντά με το Αποφασίζομεν και διατάσσομεν, και το Εντέλεσθε.
Θέλω να δηλώσω κατηγορηματικά ότι δεν θα αναγκάσω τους συναδέλφους να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας. Θέλω να είμαι διευθυντής σ ένα δημοκρατικό σχολείο και όχι ανθρωποφύλακας σ ένα σχολείο φυλακή.
Η μάχη μας ενάντια σε αυτό το νομοσχέδιο που έχει στόχο:
- Να καθηλώσει μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς αφού συνδέει την αξιολόγηση με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του.
- Να υποτάξει, να ελέγξει και να χειραγωγήσει τη μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντας την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.
- Να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία και
- Να δημιουργήσει μια δεξαμενή διαθεσιμότητας και απολύσεων είναι μέρος του αγώνα μας για ένα άλλο σχολείο αντιαυταρχικό με παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία.
Στη δεδομένη λοιπόν συγκυρία δηλώνω ότι δεν έχω εμπιστοσύνη στη διαχείριση της παραίτησης μου από την ΔΟΕ και μη θέλοντας να γίνω εκτελεστής αυτών των συγκεκριμένων πολιτικών επιλογών καταθέτω την παραίτηση μου και παρακαλώ να γίνει άμεσα αποδεκτή.
Τερζάκης Γεώργιος Διευθυντής του 4ου Δημ.Σχολ.Ηρακλείου
Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης.
Διαβάστε κι αυτό: Παραιτείται από Διευθυντής Σχολείου και ο Ζαχαρίας Καψαλάκης - "Είναι προτιμότερη μια τίμια αποχώρηση, παρά μια ταπεινωτική συμπόρευση!"
Τερζάκης Γεώργιος Διευθυντής του 4ου Δημ.Σχολ.Ηρακλείου
Αιρετός ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης.
Διαβάστε κι αυτό: Παραιτείται από Διευθυντής Σχολείου και ο Ζαχαρίας Καψαλάκης - "Είναι προτιμότερη μια τίμια αποχώρηση, παρά μια ταπεινωτική συμπόρευση!"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου