ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ : (γιατί ακόμα και η εύρεση τίτλων ή ορισμών είναι κάτι το περιοριστικό!)

Ξέσκισμα!
Της ψυχής. Των ίδιων των ενστίκτων. Της ελεύθερης ανάπτυξης της σκέψης. Των πιο αυθεντικών χαμόγελων, κυρίως αυτών στα οποία εκείνοι δεν έβλεπαν το λόγο. Των παιδικών μας παιχνιδιών στη γειτονιά, όταν οι γειτόνοι έσκουζαν κι αγρίευαν για το πόσο ταράζουμε την ησυχία τους και οι γέροι μας μάς φώναζαν να χωθούμε στα σπίτια μας για να μην ενοχλούμε. Των πρώτων μας σκιρτημάτων που ενοχοποιούνταν και καταδικάζονταν από την αρρώστια της χαμηλοβλεπούσας κομπλεξικής ομήγυρης, κοινωνιούλας γονιών, συγγενών, δασκάλων, αυτόκλητων δικαστών, παπάδων, ηθικολόγων υποκριτών.
Της αγάπης για μάθηση από το παραλήρημα σογιών και περίγυρων και εκπαιδευτικών κάτεργων για προσκόμμιση των πρέποντων βαθμών και απόκτησης λειψής και στρεβλής γνώσης.
Των πανιών στα καραβάκια που φτιάχναμε από μικροί.
Των σχεδίων πλεύσης σε ρότες προσωπικές, περιπειώδεις, ανακαλυπτικές.
Της άρνησης ψυχαναγκαστικής εισόδου μας στη δουλεμπορική αγορά εργασίας τους, στα σαλόνια της ασφυκτικής κι αυτοματοποιημένης κανονικότητάς τους, στα πυραμιδικά ιδρύματα της πραγματικότητάς τους.
Των εννοιών που μας δίδασκαν στη θεωρία τους και σταύρωναν στην πράξη τους.
Της ανάγκης να φωνάξεις, να φωνάξεις έστω και αν παραμείνεις λουφαγμένος στη γωνία, αλλά όχι! τους κακοφαινόταν ακόμη κι αυτό, γιατί...ακούγεσαι! Οφείλαμε να σφραγίζουμε το στόμα μας όταν μας έπνιγε η μυστική κραυγή του πεσμένου σε κώμα που αντιλαμβανόταν το φως της ύπαρξης μα δεν μπορούσε να σαλέψει κινούμενος προς αυτό...

Αλλά...

...η επανάσταση είναι ένα αγόρι κι ένα κορίτσι που, αγριεμένα και πιασμένα χέρι χέρι, αφήνουν πίσω τις νουθεσίες των γνωστικών γονέων και την αποσύνθεση της ασφάλειας και των μεταμφιέσεων του μνήματος του παλιού κόσμου. Και, μεθυσμένα από τις αιώνιες χαρές και πιο γενναίες υποσχέσεις της ζωής, ανακαλύπτουν μαζί καινούργιες συναρπαστικές διαδρομές. Όχι για να σταθούν στο ξεκίνημά τους εκθειάζοντάς τες απλώς. Όχι για να παγιδευτούν σε ατέλευτες ομιλίες, θεωρίες και διακηρύξεις γύρω από το ρίσκο και τα οφέλη του τολμήματος. Όχι για να γενούν στο πέρασμα τελικά τα σκιάχτρα του εαυτού τους και των αρχικών προθέσεών του, ώστε ν'αποθαρρύνουν και μελλοντικούς συν-οδοιπόρους. Αλλά για να γενούν τα ίδια το ταξίδι, ο αυτοκαθορισμός της πορείας και η εκπλήρωση της λαχτάρας...

" Όλη μου τη ζωή ο κόσμος προσπαθεί να ταρακουνήσει το κλουβί μου για να με αναγκάσει να εκραγώ. Με δοκιμάζει. Προσπαθώντας να βρει την αδυναμία μου. Η μάνα μου έλεγε 'γιε μου μην κάθεσαι στο κρύο' κι ο πατέρας μου το ίδιο. Θα έλεγε 'ποτέ σου μη χάσεις τον έλεγχο του εαυτού σου'. Αλλά ανοίγω το παράθυρο. Αφήνω τον κρύο αέρα να διαπερνάει. Έχασα τον έλεγχο" - Ποίημα του νεαρού Brian Deneke, τραγικού ήρωα της ταινίας "BOMB CITY"

Μην μου λες ότι είμαι ένας κακόμοιρος τοσοδούλης μπροστά σε ασύλληπτα για την κατανόησή μου μεγέθη. Ακόμα και η τοσοδούλα του παραμυθιού κατάφερε στο τέλος να...αποκτήσει φτερά! Μην μου τσαμπουνάς ότι είμαι πολύ μικρός για να καταφέρω οτιδήποτε σημαντικό, για να'χω δυνατότητες που αγγίζουν δυσθεώρητα ύψη, για να αλλάξω οτιδήποτε μέσα στο υπέροχο Χάος της απεραντοσύνης του σύμπαντος. Αφού κι εγώ είμαι κομμάτι ενεργό αυτού του ...εύρυθμου χάους! Θέλω να γίνω ο δαμαστής του θηρίου του εαυτού μου, που αν καταφέρω να γνωρίσω την Ουσία και τη Δύναμη πίσω από τα αυτοματοποιημένα περιτυλίγματά του, μπορώ να γίνω ο μοναδικός κυρίαρχός του...Και ξέρεις; Μπορώ από κάμπια που σέρνεται να μεταμορφωθώ σε πεταλούδα. Που το άνοιγμα των φτερών της στο Τόκιο μπορεί να φέρει τυφώνες στη Νέα Υόρκη και το αντίστροφο...Μπορεί να φέρει τη δραματική ανατροπή, την ολοσχερή μεταβολή κλειστών συστημάτων, την εκτροπή της ροής των "πραγμάτων" προς μεταμορφωτικές κοσμικές λεωφόρους. Σιγά μην κλάψω, σιγά μην φοβηθώ...

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2025

Απώλεια ..

 Ένα παράξενα γοητευτικό τραγούδι, μέσα στη σκοτεινή μελαγχολία της πολύ ιδιαίτερης ατμόσφαιράς του. Ως αφυπνιστική μελωδική δόνηση που διαταράζει τον βαθύ ύπνο, ο οποίος συχνά δεν διαφέρει και πολύ από τον θάνατο.

 Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί κι ένα είδος "άσπονδης" αφιέρωσης. Έτσι όπως προεκτείνουμε το μήνυμά του προς όλες τις κατευθύνσεις της καθημερινότητας μέσα στην ανελέητη πάροδο του χρόνου.

Σε αυτούς που παραδόθηκαν χωρίς δεύτερη σκέψη ή με πένθιμες δικαιολογίες σε ψυχαναγκαστικά, εκβιαστικά αφηγήματα και ιστορίες για ανεγκέφαλα υποκείμενα. Που πρόδωσαν τον εαυτό τους οδηγούμενοι σε αδιανόητες σε βάρος του επιλογές, που πρόδωσαν τους συνανθρώπους τους, ακόμη και τα ίδια τα παιδιά τους. Για να απολέσουν την ίδια τη ζώσα πνοή τους, καταντώντας ζωντανοί-νεκροί. Που πιστεύουν οτιδήποτε δεν βλέπουν κι αγνοούν πεισματικά τα μάτια τους. Που πίστεψαν και πιστεύουν ότι ο κόσμος αλλάζει με προσευχές, ευχολόγια και ψηφοφορίες πιο σωστά φαρσοκωμωδίες. Υιοθετώντας το βλέμμα του ολιγόμυαλου αγελαίου ζώου και το πνεύμα του αυτόχειρα, ή την συμβιβαστική "οσφυοκαμψία" του "εγώ το θύμα", από τους πιο δημοφιλείς ρόλους μέσα στις κοινωνίες-ταφόπλακες της ανεξαρτησίας του ανθρώπου. Που οι συνειδήσεις τους ενίοτε αποτελούν ανάλογα μεγέθη, ή ποσά, με τις χαντρούλες, τα βραχιολάκια και παρεμφερή "δωράκια" τα οποία πρόσφεραν οι "πολιτισμένοι" κατακτητές στους ανυποψίαστους ιθαγενείς. Μέχρι να τους κλέψουν τα πάντα, την ίδια τους την ύπαρξη και να τους εξαλείψουν.  Που υπεραμύνονται της πολύπτυχης εθελούσιας δουλείας τους και της κακομοιριάς που τη χαρακτηρίζει, αυτή την αξιοκαταφρόνητη ευπιστία και απαξιωτική παθητικότητα. Που επιλέγουν παθητικά τα ψέματα γιατί διδάχτηκαν από πολύ νωρίς  να δαιμονοποιούν, να αποστρέφονται τις αλήθειες. Με την πραγματικότητά τους να ξεπέφτει σε μονόδρομο εντός του σύμπαντος των άπειρων πιθανοτήτων. Που νιώθουν ανακούφιση με τη μετριότητα ή ανικανότητα των ηγετών τους, ως αδιάψευστου καθρέφτη των εαυτών τους. 

Ένα ράπισμα με νότες και στίχους σε όλους όσοι πείστηκαν να ανακηρύξουν τη μιζέρια σε και τον διαρκή Φόβο σε αρετή και σωφροσύνη. Που συμβιβάστηκαν με την ακινησία και τον βαθύ λήθαργο της δήθεν "ασφάλειας". Κι όσοι έχουν διατηρήσει έστω και στοιχειώδη επίγνωση ίσως να διαπιστώνουν έντρομοι πλέον ότι η πολυπόθητη "ασφάλεια" δεν υπήρχε παρά μόνο ως ευλύγιστο εργαλείο ελέγχου αναλώσιμων μαζών. Αλλά ακόμη κι όταν συναντήσουν μια ρωγμή απ' όπου περνάει το φως, τους βλέπεις να βιάζονται να καλύψουν το πρόσωπο και την καρδιά. Γιατί; Ίσως γιατί γαλουχήθηκαν μέσα στο σκοτάδι, επιτρέποντάς του να κερδίσει τα μέσα τους.. 

 'Οχι άλλες δικαιολογίες, τόσο για τον εαυτό μας -πρώτα και με επιθυμία μάλιστα επανακάλυψής του- όσο και για λογαριασμό των άλλων με τους οποίους μας λένε ότι "οφείλουμε" να μάθουμε να συνυπάρχουμε. Όμως εμείς ενδιαφερόμαστε για τους ζώντες ανθρώπους γύρω μας και για το πώς μπορεί πραγματικά να γίνει καλύτερος ο κόσμος γι' αυτούς κι εμάς, όχι για τα πτώματα που -είτε το ξέρουν είτε όχι- βρίσκονται και σε μη αναστρέψιμη αποσύνθεση..

Ο Ένοικος...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου