Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2015

Περί παιδείας των "ελεύθερων πολιτών"



η παιδεία δεν αποτελεί το τσιφλίκι κανενός...
η παιδεία αποτελεί κόσμημα κάθε εύρυθμης δημοκρατικής κοινωνίας...
η παιδεία είναι η τροφή της ψυχής...

Είναι η συνταγή που  έχει τη δύναμη να πλάσει πραγματικούς Ανθρώπους!
Είναι το ελιξίριο που εισάγει τους σπινθήρες της Ελευθερίας στο μυαλό και την καρδιά πεπερασμένης διάρκειας όντων, αλλά με αστείρευτες δυνατότητες, όπως εμείς!

Γι' αυτό αποτελεί σοβαρότατη απειλή για κάθε μισάνθρωπο κι απάνθρωπο σύστημα εξουσίας, που βέβαια δεν επιθυμεί με τίποτα αφυπνισμένους ή ελεύθερους ανθρώπους, αλλά χειραγωγήσιμα, αποπροσανατολισμένα, φοβισμένα, προβλέψιμα, αδαή ή ημιμαθή ΚΑΙ ΑΡΑ ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΑ & ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ ΟΝΤΑ...

Οπότε η υποβάθμισή της, η διαστρέβλωση των μεγαλόπνοων και εφ'όρου ζωής στόχων της και η τελική αποδόμησή της(όσον αφορά τουλάχιστον τις μάζες των μη προνομιούχων) αποτελεί σημαντικότατο σχέδιο και επιδίωξη όλων διαχρονικά των τυράννων!

Η παιδεία αποτελεί το "νευραλγικό μέσο" που, όπως λέει ο Καστοριάδης: για τη διαμόρφωση δημοκρατικών ατόμων, που η γνώμη όλων θα έχει  την ίδια βαρύτητα μέσα στον πολιτικό χώρο (εννοείται μιας γνήσιας δημοκρατίας!) Και πάλι σύμφωνα με τον Καστοριάδη: " Δημοκρατία είναι το καθεστώς της κατά το δυνατόν ρητής και διαυγούς αυτοθέσμισης εκείνων των κοινωνικών θεσμών, οι οποίοι εξαρτώνται από τη ρητά συλλογική δραστηριότητα (σχόλιο δικό μου: αυτή που απεχθάνεται δηλαδή η εξουσία)"

από παλιότερη ανάρτηση δική μου: Περί παιδείας (μη στρατευμένης...)


 Ο Καζαντζάκης έγραφε πως η μεγαλύτερη ευτυχία για ένα δάσκαλο είναι να δει τους μαθητές του να γίνονται καλύτεροί του!
 Ένας δάσκαλος, με όλη την πληθωρικά ταλαντούχα σημασία του όρου ετούτου, που αγωνιά για το αύριο των μικρών κι έφηβων μαθητών του, πόση "άπλα" έχει για να τους εμφυσήσει τις αξίες και τις αρετές;
 Την Αγάπη για τον άνθρωπο και την ελευθερία (άρα για την ίδια τη ζωή, κι όχι με τη χριστιανική επιβολή που είναι ένας σκληρότατος εγωϊσμός πάνω στη γη).
 Τη φιλαλήθεια, τη δικαιοσύνη, την αίσθηση της ομορφιάς, την απλότητα.
 Την αναζήτηση χωρίς συμβιβασμούς της Γνώσης.

από παλιότερη ανάρτηση του Ένοικου:  Γελιέται απίστευτα όποιος νομίζει ότι δάσκαλος είναι άλλο ένα ακόμη επάγγελμα!




Το "παιδομάζωμα" στη σύγχρονη εκδοχή του ονομάζεται δημόσια εκπαίδευση...

Αν υπάρχει μία λύση για όλα τα προβλήματα (κοινωνικά, οικονομικά, πολιτισμικά, περιβαλλοντικά κ.α.) που αντιμετωπίζουμε ως ανθρωπότητα και έθνος, τότε αυτή είναι σίγουρα η παιδεία. Όχι όμως αυτή η παιδεία που όλοι γνωρίζουμε...

Αυτό που αποκαλούμε σήμερα δημόσια εκπαίδευση, από τα γενοφάσκια του, δεν ήταν τίποτε άλλο από έναν καλοφτιαγμένο μηχανισμό βιομηχανικής παραγωγής υπηκόων για τα μεγαλοαφεντικά του πλανήτη.

Η ουσιαστική παιδεία έχει ως αφετηρία την Πλατωνική ρήση "χρή τον ελεύθερον ελευθέρως μανθάνειν" (ο ελεύθερος πρέπει να μαθαίνει ελεύθερα) και έχει σκοπό την απελευθέρωση των απεριόριστων δυνατοτήτων του ανθρώπου.

Και αυτή η παιδεία υπάρχει σήμερα, στα "δημοκρατικά σχολεία", είναι όμως μόνο για ελάχιστα, πολύ προνομιούχα παιδιά. Το βίντεο του εξαιρετικού LeftLibertarian (http://www.youtube.com/user/TheLeftLi... ) είναι πραγματικά συγκλονιστικό, γιατί μας δείχνει αυτό που θα μπορούσε και θα έπρεπε να είναι, όχι μόνο τα σχολεία, αλλά ο κόσμος μας γενικότερα...

(διαβάστε περισσότερα στο http://www.imerologio.info/ )

από την περιγραφή του βίντεο στο youtube

Επίσης: 
 Πως μειώνουμε την παιδική ευφυία στο 50% (video) 
 " Βία ειναι οι πανελλήνιες και όλη η γαμημένη σας παιδεία. "
 H τεράστια σημασία της συναισθηματικής αγωγής των παιδιών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου