Aλληλεγγύη και συμπαράσταση στους μαθητές των μουσικών και
καλλιτεχνικών σχολείων (δεν είναι και πολλά!)
" Η κουλτούρα των φτωχών δεν πρέπει να είναι μια φτωχή κουλτούρα"
"Φτώχεια δεν είναι μόνο η έλλειψη τροφής και στέγης. Φτώχεια είναι το να αισθάνεσαι Κανένας, το να στερείσαι ταυτότητας. Η μουσική, το να είσαι πρωταγωνιστής σε μια ορχήστρα, το να παίζεις, να τραγουδάς, δημιουργεί στο παιδί μια αυτοεκτίμηση, μια υγιή και ωραία περηφάνια που το βγάζει από τη φτώχεια. Γιατί το παιδί, με το που παίρνει το μουσικό του όργανο, παύει αμέσως να είναι φτωχό. Ενα παιδί με ένα βιολί δεν είναι φτωχό! Γιατί το βιολί το οδηγεί σε έναν δρόμο αυξανόμενου πνευματικού πλούτου".
Χοσέ Αντόνιο Αμπρέου
του ανιχνευτή
Πριν αναφερθώ στα γεγονότα της πλατείας Κλαυθμώνος, χτες το μεσημέρι στις 30/1, που είχε κατακλυστεί από γονείς (πολλοί απ'αυτούς γνωστοί μουσικοί και καλλιτέχνες) και παιδιά γεμάτα ταλέντο και αγάπη γι'αυτά που τα εμπνέουν (πράγματα τελείως ασύμβατα με την κυβερνητική "λογική" του παράλογου και της χυδαιότητας), ας δούμε πρώτα κάτι από το σάιτ της εξαιρετικής εκπομπής της ΝΕΤ "Εξάντας" (όαση στην τηλεοπτική μιζέρια και χωματερή) σχετικά με ένα ντοκυμαντέρ που προβλήθηκε το ίδιο βράδυ:
"Ένα απόγευμα του 1975 σ’ ένα γκαράζ του Καράκας της Βενεζουέλας, ο 36χρονος τότε καθηγητής μουσικής και οικονομολόγος José Antonio Abreu ξεκίνησε μια σταυροφορία που φαινόταν απολύτως ουτοπική. Να σώσει όσα περισσότερα παιδιά μπορεί από τη φτώχεια, τους δρόμους και την εγκληματικότητα, μαθαίνοντάς τους, δωρεάν, κλασσική μουσική και κάνοντάς τα μέλη μιας κλασσικής συμφωνικής ορχήστρας.
"Τίποτα σαν την πρώτη πρόβα", αναπολεί ο μαέστρος Abreu, 74 ετών σήμερα."Είναι η στιγμή που θυμάμαι με μεγαλύτερο πάθος. Τα υπόλοιπα ήταν μια μεγάλη καθημερινή συγκίνηση".
Σε εκείνη την πρώτη πρόβα ήρθαν μόλις 11 παιδιά. Όμως ο σπόρος είχε πέσει ήδη στο χώμα, γεννώντας αυτό που θα έμενε παγκοσμίως γνωστό ως EL SISTEMA (Το Σύστημα). Ένα όργανο Παιδείας, αλλά και ταυτόχρονα ένα όπλο κατά της φτώχειας. Ένα εργαλείο κοινωνικής αλλαγής. Μια απόπειρα να αλλάξει ο κόσμος μέσω της μουσικής!"
από τον ΕΞΑΝΤΑ
Δείτε το θαυμάσιο αυτό ντοκιμαντέρ του πολύ καλού Γιώργου Αυγερόπουλου και της ομάδας του εδώ:
( ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΑ 2012-2013 , EL SISTEMA - ΣΩΖΟΝΤΑΣ ΖΩΕΣ )
Και τώρα η "σκυτάλη" σ' εμένα...
Με λίγα λόγια δηλαδή: το όραμα ενός ιδιαίτερου ανθρώπου μετουσιώθηκε σε ένα υποδειγματικό "εργαστήρι" πολιτισμού, όπου σπουδάζουν δεκάδες χιλιάδες παιδιά (πολύ φτωχά στην πλειοψηφία τους, που υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχαν στον ήλιο μοίρα! Γι'αυτό και το ντοκυμαντέρ είχε τον τίτλο "σώζοντας ζωές!"), με έξοδα της κυβέρνησης της Βενεζουέλας και εξελίσσονται είτε σε πολύ καλούς μουσικούς, ή δασκάλους μουσικής, είτε σε κατασκευαστές μουσικών οργάνων (επίσης κάτι με τη δική του ξεχωριστή μαγεία)! Κι αυτό τον πολιτισμό που παράγουν, τον εξάγουν συγχρόνως σε όλο τον κόσμο...
Ας έρθουμε τώρα στη δική μας καταθλιπτική (γιατί έτσι αποφάσισαν οι "καλλιτέχνες" της πολιτικής ξεφτίλας και βαρβαρότητας) και μίζερη πραγματικότητα:
τα παιδιά που διαμαρτύρονταν χτες στο κέντρο της Αθήνας (και ολοκλήρωσαν τη διαμαρτυρία τους με μια πολύ όμορφη συναυλία) ήταν μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων. Που το πάθος τους (και το λάθος τους για τη "χώρα που γέννησε τον πολιτισμό") είναι οι τέχνες: η μουσική, το θέατρο, η ζωγραφική...
Και η πέρα για πέρα δίκαιη διαμαρτυρία τους (προς τα ατάλαντα και κλειστά αυτιά των αρμόδιων μάου μάου) οφειλόταν στο γεγονός πως τα σχολεία τους στερούνται πλέον τα ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ και με τις μεθοδεύσεις που προωθούνται οδεύουν ουσιαστικά στην κατάργηση..!
Καταλάβατε; Αν ο καθρέφτης μιας χώρας είναι ο πολιτισμός της, στη μετατρεπόμενη εγχώρια Μπανανία (με την απάθεια και την ανοχή των περισσότερων ιθαγενών ως τώρα) ο καθρέφτης αυτός έχει αρχίσει και θρυματίζεται! Γιατί; Μα πολύ απλά πολιτισμός= έμπνευση=διακίνηση ιδεών=ψυχική υγεία και δύναμη=αμφισβήτηση των καθιερωμένων νοοτροπιών και δομών=Αντίσταση!
Απλή η εξίσωση, έτσι;
Ναι! Ο πολιτισμός είναι πνοή, είναι παράθυρο που ανοίγει με θέα όλο τον κόσμο, είναι ζωή!
Κι αν δεν καταλαβαίνετε εσείς-οι (αν)αρμόδιοι "κουλτουρολάγνοι" του υπουργείου παραΠαιδείας και του υπουργείου "παραλίγο πολιτισμού"- και στραγγισμένοι από κάθε "χυμό" έμπνευσης και κάλλους (οι...κάλοι), πόση σημασία έχει η μουσική και η καλλιέργεια γενικά των τεχνών στην ψυχή των εφήβων (με άμεσες επιδράσεις και στις οικογένειές τους), είναι γιατί η ψυχή σας είναι ελειμματική ή καλύτερα ανύπαρκτη! Αλλά βέβαια! Έτσι θα σώσετε τη χώρα:
με συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων (οι ανειδίκευτοι σκλάβοι δε χρειάζονται και πολλές τέτοιες πολυτέλειες),
με κατάρρευση της δημόσιας δωρεάν Υγείας (το μότο της εποχής= "όποιος ζήσει έζησε κι όποιος πεθάνει πέθανε!"), με μισθούς και συντάξεις υποσιτισμού, με φυγή του πιο ταλαντούχου επιστημονικού και τεχνολογικού δυναμικού στο εξωτερικό, με αλύπητο ξύλο και τόνους χημικών σε όσους αντιδρούν και...
...με δωρεάν μαθήματα πολιτισμού από τους "σωτήρες" στους ξεζουμισμένους κι αγράμματους υπηκόους:
" οι τέχνες του ψεύδους, της εξαπάτησης, της επαναλαμβανόμενης διαπλοκής, της κατάχρησης του δημόσιου και φυσικού πλούτου μιας χώρας με εξασφαλισμένη ατιμωρησία", "μαθήματα υποκριτικής για επίδοξους δημόσιους απατεώνες, που μιλούν διπλή γλώσσα για τις μάζες και ξεχωρίζουν τις καλές ευκαιρίες για μίζες, στην πολιτική σκηνή μιας χώρας", " σεμινάρια πάνω σε στημένες διαφωνίες και διαξιφισμούς ομοϊδεατών-φαινομενικά πολιτικών αντιπάλων στις οθόνες, για στάχτη στα μάτια των ψηφοφόρων", "ειδικός κύκλος μαθημάτων: πώς να εκπαιδευτείτε ώστε να τρομοκρατείτε και να οδηγείτε στα ψυχιατρεία, τα βαρβιτουρικά και την...αγχόνη τους εχθρούς-πολίτες!" και άλλα πολλά υψηλής πνευματικής και αισθητικής στάθμης!
Ναι! Αυτή θέλουν να είναι η Ελλάδα (ή ό,τι απομείνει απ'αυτήν, γιατί το "οικόπεδο" πωλείται επιπλωμένο και σε τιμή πρωτοφανούς ευκαιρίας) του σήμερα, του αύριο, του μεθαύριο. Όπου κάθε χτες θα είναι και καλύτερο!
Ας ξεναγούν λοιπόν οι εγχώριοι-σπουδαγμένοι, συχνά, σε ξένα πανεπιστημιακά ιδρύματα- κακομοίρηδες τους εμίρηδες και τους βαρώνους, όποτε έρχονται στην Μπανανία (που κάποτε μεγαλούργησε στον ίδιο απλά γεωγραφικό χώρο ένας σπουδαίος πολιτισμός), στις Ακροπόλεις, τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους (στους οποίους-και σε κάθε νέα ανασκαφή- έτσι κι αλλιώς έχουν τον πρώτο λόγο, από παλιά, ξένες αρχαιολογικές σχολές).
Αυτά όλα δεν είναι κτήμα των ιθαγενών της ολοταχώς μετατρεπόμενης χώρας σε Μπανανία. Ανήκουν ως εγγύηση (σύμφωνα και με την κατάπτυστη σύμβαση των μνημονίων, μοναδική στα χρονικά της παγκόσμιας οικονομικής Ιστορίας, όπως επισημαίνουν τόσοι και τόσοι διεθνείς ειδικοί), ως χρυσαφικά-ενέχυρα, στους δανειστές και ιδιωτικούς τους ομίλους (όχι ότι και τα εγχώρια κοράκια δεν θ'αρπάξουν κάποιες ρώγες...) που αντιλαμβάνονται πάνω απ'όλα την όποια έννοια πολιτισμού ως...
Και τώρα η "σκυτάλη" σ' εμένα...
Με λίγα λόγια δηλαδή: το όραμα ενός ιδιαίτερου ανθρώπου μετουσιώθηκε σε ένα υποδειγματικό "εργαστήρι" πολιτισμού, όπου σπουδάζουν δεκάδες χιλιάδες παιδιά (πολύ φτωχά στην πλειοψηφία τους, που υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχαν στον ήλιο μοίρα! Γι'αυτό και το ντοκυμαντέρ είχε τον τίτλο "σώζοντας ζωές!"), με έξοδα της κυβέρνησης της Βενεζουέλας και εξελίσσονται είτε σε πολύ καλούς μουσικούς, ή δασκάλους μουσικής, είτε σε κατασκευαστές μουσικών οργάνων (επίσης κάτι με τη δική του ξεχωριστή μαγεία)! Κι αυτό τον πολιτισμό που παράγουν, τον εξάγουν συγχρόνως σε όλο τον κόσμο...
Ας έρθουμε τώρα στη δική μας καταθλιπτική (γιατί έτσι αποφάσισαν οι "καλλιτέχνες" της πολιτικής ξεφτίλας και βαρβαρότητας) και μίζερη πραγματικότητα:
τα παιδιά που διαμαρτύρονταν χτες στο κέντρο της Αθήνας (και ολοκλήρωσαν τη διαμαρτυρία τους με μια πολύ όμορφη συναυλία) ήταν μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων. Που το πάθος τους (και το λάθος τους για τη "χώρα που γέννησε τον πολιτισμό") είναι οι τέχνες: η μουσική, το θέατρο, η ζωγραφική...
Και η πέρα για πέρα δίκαιη διαμαρτυρία τους (προς τα ατάλαντα και κλειστά αυτιά των αρμόδιων μάου μάου) οφειλόταν στο γεγονός πως τα σχολεία τους στερούνται πλέον τα ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ και με τις μεθοδεύσεις που προωθούνται οδεύουν ουσιαστικά στην κατάργηση..!
Καταλάβατε; Αν ο καθρέφτης μιας χώρας είναι ο πολιτισμός της, στη μετατρεπόμενη εγχώρια Μπανανία (με την απάθεια και την ανοχή των περισσότερων ιθαγενών ως τώρα) ο καθρέφτης αυτός έχει αρχίσει και θρυματίζεται! Γιατί; Μα πολύ απλά πολιτισμός= έμπνευση=διακίνηση ιδεών=ψυχική υγεία και δύναμη=αμφισβήτηση των καθιερωμένων νοοτροπιών και δομών=Αντίσταση!
Απλή η εξίσωση, έτσι;
Ναι! Ο πολιτισμός είναι πνοή, είναι παράθυρο που ανοίγει με θέα όλο τον κόσμο, είναι ζωή!
Κι αν δεν καταλαβαίνετε εσείς-οι (αν)αρμόδιοι "κουλτουρολάγνοι" του υπουργείου παραΠαιδείας και του υπουργείου "παραλίγο πολιτισμού"- και στραγγισμένοι από κάθε "χυμό" έμπνευσης και κάλλους (οι...κάλοι), πόση σημασία έχει η μουσική και η καλλιέργεια γενικά των τεχνών στην ψυχή των εφήβων (με άμεσες επιδράσεις και στις οικογένειές τους), είναι γιατί η ψυχή σας είναι ελειμματική ή καλύτερα ανύπαρκτη! Αλλά βέβαια! Έτσι θα σώσετε τη χώρα:
με συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων (οι ανειδίκευτοι σκλάβοι δε χρειάζονται και πολλές τέτοιες πολυτέλειες),
με κατάρρευση της δημόσιας δωρεάν Υγείας (το μότο της εποχής= "όποιος ζήσει έζησε κι όποιος πεθάνει πέθανε!"), με μισθούς και συντάξεις υποσιτισμού, με φυγή του πιο ταλαντούχου επιστημονικού και τεχνολογικού δυναμικού στο εξωτερικό, με αλύπητο ξύλο και τόνους χημικών σε όσους αντιδρούν και...
...με δωρεάν μαθήματα πολιτισμού από τους "σωτήρες" στους ξεζουμισμένους κι αγράμματους υπηκόους:
" οι τέχνες του ψεύδους, της εξαπάτησης, της επαναλαμβανόμενης διαπλοκής, της κατάχρησης του δημόσιου και φυσικού πλούτου μιας χώρας με εξασφαλισμένη ατιμωρησία", "μαθήματα υποκριτικής για επίδοξους δημόσιους απατεώνες, που μιλούν διπλή γλώσσα για τις μάζες και ξεχωρίζουν τις καλές ευκαιρίες για μίζες, στην πολιτική σκηνή μιας χώρας", " σεμινάρια πάνω σε στημένες διαφωνίες και διαξιφισμούς ομοϊδεατών-φαινομενικά πολιτικών αντιπάλων στις οθόνες, για στάχτη στα μάτια των ψηφοφόρων", "ειδικός κύκλος μαθημάτων: πώς να εκπαιδευτείτε ώστε να τρομοκρατείτε και να οδηγείτε στα ψυχιατρεία, τα βαρβιτουρικά και την...αγχόνη τους εχθρούς-πολίτες!" και άλλα πολλά υψηλής πνευματικής και αισθητικής στάθμης!
Ναι! Αυτή θέλουν να είναι η Ελλάδα (ή ό,τι απομείνει απ'αυτήν, γιατί το "οικόπεδο" πωλείται επιπλωμένο και σε τιμή πρωτοφανούς ευκαιρίας) του σήμερα, του αύριο, του μεθαύριο. Όπου κάθε χτες θα είναι και καλύτερο!
Ας ξεναγούν λοιπόν οι εγχώριοι-σπουδαγμένοι, συχνά, σε ξένα πανεπιστημιακά ιδρύματα- κακομοίρηδες τους εμίρηδες και τους βαρώνους, όποτε έρχονται στην Μπανανία (που κάποτε μεγαλούργησε στον ίδιο απλά γεωγραφικό χώρο ένας σπουδαίος πολιτισμός), στις Ακροπόλεις, τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους (στους οποίους-και σε κάθε νέα ανασκαφή- έτσι κι αλλιώς έχουν τον πρώτο λόγο, από παλιά, ξένες αρχαιολογικές σχολές).
Αυτά όλα δεν είναι κτήμα των ιθαγενών της ολοταχώς μετατρεπόμενης χώρας σε Μπανανία. Ανήκουν ως εγγύηση (σύμφωνα και με την κατάπτυστη σύμβαση των μνημονίων, μοναδική στα χρονικά της παγκόσμιας οικονομικής Ιστορίας, όπως επισημαίνουν τόσοι και τόσοι διεθνείς ειδικοί), ως χρυσαφικά-ενέχυρα, στους δανειστές και ιδιωτικούς τους ομίλους (όχι ότι και τα εγχώρια κοράκια δεν θ'αρπάξουν κάποιες ρώγες...) που αντιλαμβάνονται πάνω απ'όλα την όποια έννοια πολιτισμού ως...
...ως κάτι σαν αυτό! |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου